@techreport{oai:kindai.repo.nii.ac.jp:00018760, author = {滝本(金井), 優枝 and 竹村, 正明 and 臼井, 哲也 and 大森, 信 and Dr.Tamar, Cavsugil and Dr.Shinn-yi, Chien}, month = {}, note = {研究成果の概要(和文):マーケティング知識の国際移転におけるブランドがもつ知識・統合効果について、理論的実証的研究を行っている。研究開発のような形式知ではなく、マーケティング知識のような現地に特有の知識を含む情報である暗黙知でも、文化的社会的に特性の異なる国に移転し、活用できることを、概念モデルを開発し、企業調査や消費者サーベイ調査から明らかにし、実証した。 研究成果の概要(英文):We conduct a theoretical empirical study on the knowledge and integration effect of the brand in international transfer of marketing knowledge. Not a explicit knowledge like research and development but a conceptual model that develops tacit knowledge which is information including local knowledge such as marketing knowledge can be transferred to countries with different characteristics in cultural and society and can be utilized , And clarified from the company survey and the consumer survey investigation and demonstrated., 研究種目:基盤研究(C); 研究期間:2014~2016; 課題番号:26380585; 研究分野:マーケティング,ブランド; 科研費の分科・細目:, application/pdf}, title = {マーケティング知識の国際移転におけるブランドの組織・消費者統合効果の実証研究}, year = {2017}, yomi = {タキモト, マサエ and タケムラ, マサアキ and ウスイ, テルヤ and オオモリ, シン} }