ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 近畿大学教養・外国語教育センター紀要. 外国語編
  4. 7(2)2016

〈Articles〉 The Influence of Student and Course Characteristics on Student Evaluation of Teaching: A Meta-analytic Study

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/18533
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/18533
0ddd02dc-1598-4296-a1ca-faed45815978
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA12508620-20161130-0081.pdf AA12508620-20161130-0081.pdf (1.5 MB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-07-27
タイトル
タイトル 〈Articles〉 The Influence of Student and Course Characteristics on Student Evaluation of Teaching: A Meta-analytic Study
言語 en
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル 〈論文〉学生およびクラスの特性が授業評価に与える影響:メタ分析研究
著者 森, 節子

× 森, 節子

森, 節子

ja-Kana モリ, セツコ

Search repository
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者(英)
言語 en
値 MORI, Setsuko
著者 所属
値 近畿大学法学部; 教授
著者所属(翻訳)
値 Kindai University
版
出版タイプ NA
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43
出版者 名前
出版者 近畿大学全学共通教育機構教養・外国語教育センター
書誌情報 近畿大学教養・外国語教育センター紀要. 外国語編
en : Kindai university center for liberal arts and foreign language education journal. foreign language edition

巻 7, 号 2, p. 81-92, 発行日 2016-11-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2432454X
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Despite the extensive use of student evaluation of teaching(SET) and the weight attached to them in important decision-making, the validity of SET has not fully been investigated in Japan. It has been pointed out that some student characteristics such as their perception of grading leniency and course characteristics such as class size may influence the validity of students’ ratings of the instructor and course. Thus, the current study conducted a meta-analysis of studies investigating the relationship between SET and a number of student and course characteristics in order to determine whether any biases can be detected in the completion of SET ratings and to estimate the magnitude of its effect. The student characteristics examined in the current study include students’ attendance rates, perceived effort, expected grade, grading leniency, and pre-course motivation whereas the course characteristics investigated include class size, class difficulty and workload. This meta-analysis included 24 studies with 24 unique effect sizes and a total of 11,624 participants. The results suggest that only 1.2% of the variance in SET can be explained by the student and course characteristics explored in the study. Of the eight aspects of student and course characteristics examined, students’attendance rates had the largest impact on SET ratings followed by pre-course motivation and class workload.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 著者専攻: 英語教育学
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 20:32:12.185560
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3