ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 九州短期大学研究紀要
  4. 46(2016)

〈論文〉保育者志望短期大学生のメンタルヘルスに関する探索的研究(2)-UPI(学生精神健康調査)と短大生活不適応感および保育者効力感との関連-

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/18389
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/18389
4afd114a-f479-4feb-86f7-c9c579f32bae
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN10297606-20161200-0031.pdf AN10297606-20161200-0031.pdf (6.5 MB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-05-02
タイトル
タイトル 〈論文〉保育者志望短期大学生のメンタルヘルスに関する探索的研究(2)-UPI(学生精神健康調査)と短大生活不適応感および保育者効力感との関連-
タイトル
タイトル 〈THESIS〉An Exploratory Study of Mental Health of Junior College Students Majoring in Early Childhood Care and Education (2) - University Personality lnventory, Junior College Life Maladjustment, and Pre-School Teacher Efficacy-
言語 en
著者 橋本, 翼

× 橋本, 翼

橋本, 翼

ja-Kana ハシモト, ツバサ

Search repository
言語
言語 jpn
キーワード
主題 mental health of junlior college students majoring in early childhood care and education, UPI, Junior College Life Maladjustment, Pre-School Teacher efficacy
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者(英)
言語 en
値 Hashimoto,Tsubasa
著者 所属
値 近畿大学九州短期大学保育科; 講師
著者所属(翻訳)
値 Kyusyu Junior College of Kindai University Early Childhood Education Course
版
出版タイプ NA
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43
出版者 名前
出版者 キンキ ダイガク キュウシュウ タンキダイガク
書誌情報 近畿大学九州短期大学研究紀要
en : Research Bulletin of Kyushu Junior College of Kinki University

号 46, p. 31-44, 発行日 2016-12
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09164383
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study is to investigate the mental health of junior college students majoring in early child care and education. In this study, three questionnaires were administered : University Personality lnventory-GR Short Version (UPI-GRSV), Junior College Life Maladjustment(JCLM), and Pre-School Teacher Efficacy(PSTE). One hundred and twenty eight students participated in this survey and all results were analyzed. The main results were as follows: (1) UPI-GRSV showed positive correlation with JCLM and showed negative correlation with PSTE. In addition, JCLM showed negative correlation with PSTE. (2) Exploratory factor analysis was performed on JCLM and revealed four factors: declining motivation to be a preschool teacher, declining motivation to study in Junior college, declining sense of belonging to the community, and difficulty achieving lessons and tasks. (3) Compared with the low score group, the high score group of UPI-GRSV showed significantly higher scores on all factor scores of JCLM. Finally, the author suggests that the use of these scales can quickly identify students requiring support and lead them to appropriate support. Sophistication of student support system is required for our junior college.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 著者主要担当科目: 教育相談,教育心理学
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 20:07:29.943263
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3