ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 九州短期大学研究紀要
  4. 46(2016)

〈論文〉保育者志望学生の生物形態認識ヘの過去の自然体験の影響

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/18388
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/18388
876b3a47-60d2-417e-8ee4-b4578c481f29
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN10297606-20161200-0015.pdf AN10297606-20161200-0015.pdf (7.3 MB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-05-02
タイトル
タイトル 〈論文〉保育者志望学生の生物形態認識ヘの過去の自然体験の影響
タイトル
タイトル 〈THESIS〉Influence of a Past nature experience to Life form cognition of the Students who want to become Preschool Teachers
言語 en
著者 髙木, 義栄

× 髙木, 義栄

髙木, 義栄

ja-Kana タカキ, ヨシヒデ

Search repository
木下, 智章

× 木下, 智章

木下, 智章

ja-Kana キノシタ, モトアキ

Search repository
林, 幸治

× 林, 幸治

林, 幸治

ja-Kana ハヤシ, コウジ

Search repository
言語
言語 jpn
キーワード
主題 past nature experience, life form cognition, students who want to become preschool teachers, observe consciously, practical lecture
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者(英)
言語 en
値 Takaki,Yoshihide
著者(英)
言語 en
値 Kinoshita,Motoaki
著者(英)
言語 en
値 Hayashi,Kooji
著者 所属
値 近畿大学九州短期大学保育科; 准教授
著者 所属
値 近畿大学九州短期大学保育科; 講師
著者 所属
値 近畿大学九州短期大学保育科; 教授
著者所属(翻訳)
値 Kyusyu Junior College of Kindai University Early Childhood Education Course
著者所属(翻訳)
値 Kyusyu Junior College of Kindai University Early Childhood Education Course
著者所属(翻訳)
値 Kyusyu Junior College of Kindai University Early Childhood Education Course
版
出版タイプ NA
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43
出版者 名前
出版者 近畿大学九州短期大学
書誌情報 近畿大学九州短期大学研究紀要
en : Research Bulletin of Kyushu Junior College of Kinki University

号 46, p. 15-30, 発行日 2016-12
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09164383
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 About five life species, influence of a past nature experience to the grade of life form cognition based on a unified evaluation standard were investigated in the students who want to become preschool teachers. Althogh the differences of degree existed, the life form cognition grade of chicken, dragonfly and crab were higher in the students who experienced capture or breeding of them in the past. On the other hand, the life form cognition grade of carp and tulip were low regardless of having a past nature experience or not. Moreover, the students who could not recognize life form definitely were seen by factors such as a contribution degree to breeding, lack of observation, various form of species, difficulty to make a picture and influence of various media. The experience to watch the real thing directly is useful, but it is necessary to observe it consciously in that experience. Because the life form cognition grade of students seems to lower year by year, it is required to improve the power of observation and interest to nature by a practical lecture.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 著者主要担当科目(髙木): 環境,自然環境,生命科学
著者主要担当科目(木下): 自然環境
著者主要担当科目(林): 自然環境
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 20:07:30.734597
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3