ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 生物理工学部紀要
  4. 39(2017)

〈Research Notes〉G-TELPの結果と英語履修科目の関連性に関する一考察

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/18348
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/18348
e78c2f59-ca2f-436b-afb7-21c45e39b35b
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN11153712-20170228-0039.pdf AN11153712-20170228-0039.pdf (3.9 MB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-04-13
タイトル
タイトル 〈Research Notes〉G-TELPの結果と英語履修科目の関連性に関する一考察
タイトル
タイトル 〈Research Notes〉The Relationship between G-TELP Scores and the English Courses Students Registered
言語 en
著者 服部, 圭子

× 服部, 圭子

服部, 圭子

ja-Kana ハットリ, ケイコ

Search repository
長谷川, 由美

× 長谷川, 由美

長谷川, 由美

ja-Kana ハセガワ, ユミ

Search repository
言語
言語 jpn
キーワード
主題 英語教育, G-TELP, カリキュラム開発, 評価
English Education, G-TELP, Curricurum Development, Evaluation
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者(英)
en
Hattori,Keiko
著者(英)
en
Hasegawa,Yumi
著者 所属
近畿大学生物理工学部教養・基礎教育部門
著者 所属
近畿大学生物理工学部教養・基礎教育部門
著者所属(翻訳)
Kindai University
著者所属(翻訳)
Kindai University
版
出版タイプ NA
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43
出版者 名前
出版者 近畿大学生物理工学部
書誌情報 近畿大学生物理工学部紀要
en : Memoirs of the Faculty of Biology-Oriented Science and Technology of Kindai University

号 39, p. 39-46, 発行日 2017-02-28
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13427202
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 [要旨] 近畿大学生物理工学部の英語教育では、プレイスメントテストおよびプレイスメントテストを兼ねた実カテストとしてG-TELP を実施している。本研究の目的は、客観テストを用いて学生の成績と履修科目の実態を把握し、今後の英語カリキュラムの開発と発展に向けての検証の一端とすることである。本稿では、平成24 (2012年)度入学生の 1年次と3年次の成績を比較し、 G-TELP3の点数差が大きいグループと小さいグループを対象に、それらの学生の履修科目を用いて分析した。その結果、「英語演習」「オーラルイングリッシュ」および「TOEIC」「英語特別演習」科目を履修選択した者には平均値に差がない可能性が高かった。また、1年生次と3年生次の点数の伸び方が大きい学生は「総合英語」を履修している傾向にあり、伸び方が小さい学生が「英語プレゼンテーション」を受講している傾向があるととが分かった。
[Abstract] Kindai University, Faculty of Biology-Oriented Science and Technology conducts placement tests using the G-TELP test. The purpose of this study is to analyze the difference in scores over a three-year period due to increased English ability and to see their relation with the English courses that students had taken. We examined tests given in the first year and the third year of the program. The results show that the average G-TELP score of those students who attended 'Basic English', 'Oral Skills (English)', 'TOEIC', and 'Language seminar (English)' did not change significantly. However, students who attended 'Essential English' and those who attended 'English Presentation' had a significant difference in their scores, the former a strong increase, and the latter a considerable increase. The authors hope to utilize the results for curriculum development for English Education for the faculty in the future.
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 21:57:11.640628
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3