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  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 商経学叢
  4. 62(3)2016

〈論文〉「消費者の倫理的意識に基づくコミュニティへの参加行動:消費者のアイデンティティと共感の視点からの考察」

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/17793
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/17793
3b9d27e0-a38c-4123-9f3d-2e5f825f688b
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN10437975-20160325-0107.pdf AN10437975-20160325-0107.pdf (2.0 MB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-08-26
タイトル
タイトル 〈論文〉「消費者の倫理的意識に基づくコミュニティへの参加行動:消費者のアイデンティティと共感の視点からの考察」
タイトル
タイトル 〈Articles〉Participative Ethical Consumer Behavior: Empathy and Identity as Factors of the Participation in Ethical Community
言語 en
著者 玉置, 了

× 玉置, 了

玉置, 了

ja-Kana タマキ, サトル

Search repository
言語
言語 jpn
キーワード
主題 アイデンティティ, 共感, コミュニティ, 消費者参加, 倫理的消費
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者(英)
en
Tamaki, Satoru
著者 所属
近畿大学経営学部; 准教授
著者所属(翻訳)
Kindai University
版
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者 名前
出版者 近畿大学商経学会
書誌情報 商経学叢
en : Shokei-gakuso: Journal of Business Studies

巻 62, 号 3, p. 107-123, 発行日 2016-03-25
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04502825
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 [要約]本研究は,社会問題の解決を目指す倫理的コミュニティに対する消費者の参加に影響する要因を検討する。調査と分析によって,消費者の倫理的コミュニティへの参加は,社会的意識を基盤とした倫理的なライフスタイルによるアイデンティティ形成意識によって促進されることを明らかにする。また,その社会的意識は消費者の共感によって高まることを明らかにする。分析モデルと仮説は,倫理的消費における集団や参加を論じた研究,消費とアイデンティティに関する研究,共感の理論に基づいて構築される。質問紙調査によってデータの収集を行い,構造方程式モデリングによる検証を行う。
[Abstract]This study investigates a factor to consumer participation in an ethical community. The result shows that consumer participate in an ethical community with ethical lifestyle identity based on an awareness of social issues of consumer, and empathy enhances the awareness of social issues. The analytical model and hypothesizes are constructed based on studies of participative ethical consumer behavior, consumer identity and the theory of empathy. The survey is conducted through the distribution of questionnaires. Structural equation modelling(SEM)tests the analytical model.
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
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Ver.1 2023-06-20 22:02:15.350382
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