WEKO3
アイテム
癒し系育成ゲーム「プラたん」の制作
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/15020
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/15020c81b52c4-db54-4266-8243-5a966ab27d5a
Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-06-01 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 癒し系育成ゲーム「プラたん」の制作 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Cyber Creature Care Game "PLANTAN" for Healing | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
著者 |
生島, 整
× 生島, 整
× 鶴野, 幸子
|
|||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題 | 育成型ゲーム, 癒し系, ストレス軽減 creature care game, healing, reducing stress |
|||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | metadata only access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_14cb | |||||||||||||
著者(英) | ||||||||||||||
en | ||||||||||||||
Ikushima, Sei | ||||||||||||||
著者(英) | ||||||||||||||
en | ||||||||||||||
Tsuruno, Sachiko | ||||||||||||||
著者 所属 | ||||||||||||||
近畿大学 | ||||||||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||||||
Kinki University | ||||||||||||||
版 | ||||||||||||||
出版タイプ | NA | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43 | |||||||||||||
出版者 名前 | ||||||||||||||
出版者 | 近畿大学産業理工学部 | |||||||||||||
書誌情報 |
かやのもり:近畿大学産業理工学部研究報告 en : Reports of Faculty of Humanity-Oriented Science and Engineering, Kinki University 巻 5, 号 2, p. 31-36, 発行日 2006-05-26 |
|||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 13495801 | |||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
内容記述 | With development of IT society, ratios of people feeling techno-stress by computery increase. For that reason, it is important that psychological stress is reduced easily. Therefore , in this work , a game that bring up a cyber creature in a virtual space is produced for healing. Players can feel fondness for amiable gestures and various reaction of the creature and can enjoy growth. The special feature is interchange with the virtual space and the real space. In the game, meals are not prepared beforehand, so players must prepare meals to the creature by themselves. Photographs which are taken in the real space become meals in the virtual space. | |||||||||||||
フォーマット | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | application/pdf |