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アイテム
映像修辞に基づく広告映像制作支援情報システムに関する研究
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/13928
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/13928b651d41f-a0c5-4ab4-a72c-9d9b925eaaa6
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | 研究報告書 / Research Paper(1) | |||||||||
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公開日 | 2014-09-29 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 映像修辞に基づく広告映像制作支援情報システムに関する研究 | |||||||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||||||
その他のタイトル | A Study on the Commercial Film Production Support System Based on Image Rhetoric | |||||||||
著者 |
川村, 洋次
× 川村, 洋次
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言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | 商学, 美学, コンテンツ・アーカイブ, 広告映像, 映像修辞, 効果, 映像データベース, 情報システム | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18ws | |||||||||
資源タイプ | research report | |||||||||
著者(英) | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
値 | KAWAMURA, Yoji | |||||||||
著者 所属 | ||||||||||
値 | 近畿大学経営学部; 教授 | |||||||||
著者 役割 | ||||||||||
値 | 研究代表者 | |||||||||
著者 外部リンク | ||||||||||
関連名称 | https://kaken.nii.ac.jp/d/r/00319782.ja.html | |||||||||
版 | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
出版者 名前 | ||||||||||
出版者 | 近畿大学 | |||||||||
書誌情報 |
科学研究費助成事業研究成果報告書 (2013. ) p. 1-6, 発行日 2013-01-01 |
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抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | 研究成果の概要(和文): 本研究は、まず、様々な演出・編集技法操作を行った映像ショットを撮影し, 新たに撮影した映像ショットにインデックスを付加した映像データベースを整備した. 次に, 映像データベースを基に演出技法・映像修辞を操作した広告映像を生成し, その効果について視聴実験した. そして, 演出技法・映像修辞の操作と効果の関係を分析し, 広告映像のクリエイティブ・ノウハウの抽出・体系化を図った. 研究成果の概要(英文): The objective of this study is to analyze the relationship between the mise—en—scene techniques and the rhetorics of commercial films and their effects, and to extract and systemize the creative know—how of commercial film. First, many commercial film cuts with the various types of mise—en—scene and editing techniques are newly shot, and the image database system consisting of many commercial film cuts and their related indexes is built. Next, many commercial films with the various types of mise—en—scene techniques and rhetorics are generated by the image database system, and audiovisual experimentations to measure the effects of commercial films with the various types of mise—en—scene techniques and the rhetorics. Finally, the systems of creative know—how of commercial film are analyzed and extracted. | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 研究種目:基盤研究(C); 研究期間:2010~2013; 課題番号:22500102; 研究分野:総合領域 科研費の分科・細目:情報学・メディア情報学・データベース | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | Research Paper | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf |