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  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 次世代基盤技術研究所報告
  4. 6(2015)
  1. Private
  2. 研究紀要
  3. 次世代基盤技術研究所報告Kinki University Research Institute of Fundamental Technology for Next Generation
  4. 6(2015)

〈再録論文〉フォースコントロール下の固有振動数についての一考察

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/13897
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/13897
3e9b015a-c083-4cb3-bf40-d61e0256fef2
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA12517632-20150600-0147.pdf AA12517632-20150600-0147.pdf (2.2 MB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-07-27
タイトル
タイトル 〈再録論文〉フォースコントロール下の固有振動数についての一考察
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル A consideration to natural frequencies under force control
著者 酒井, 英樹

× 酒井, 英樹

酒井, 英樹

ja-Kana サカイ, ヒデキ

Search repository
言語
言語 jpn
キーワード
主題 Automobile, Vehicle dynamics, Handling and stability, Maneuverability, Force control, Free control, Natural frequency, Damping ratio, Steering system
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者(英)
言語 en
値 Sakai, Hideki
著者 所属
値 近畿大学工学部
著者所属(翻訳)
値 Kinki University
版
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者 名前
出版者 近畿大学次世代基盤技術研究所
書誌情報 近畿大学次世代基盤技術研究所報告
en : Kinki University Research Institute of Fundamental Technology for Next Generation

巻 6, p. 147-162, 発行日 2015-06-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21858802
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 [Abstract]For characterizing vehicle dynamic behavior, the natural frequency and the damping ratio under position control, that is the control using steering angle as driver's input, have been developed as representative indices. However, a driver believes that he/she is controlling the vehicle maneuvers not only by steering angular input but also by steering torque input, that is, force control. Thus, in order to improve vehicle dynamic behavior further, it would be essential to carry out an analysis of the effect of force control on the natural frequencies and the damping ratios. However unlike position control, those indices under force control have been formulized only for neutral steer vehicles with a specific condition. The reason for this is that the characteristic equation of the system under force control consists of a combination of the steering system and the vehicle system, which turns into a biquadratic equation about Laplace operator s. To solve this equation, this paper formulized those indices by an approximation using general vehicle specifications, with final confirmation that the approximation errors do not exceed 5%. Finally, an example of an improvement in the vehicle dynamic behavior was demonstrated by comparing the results of original settings and those of assumed settings. Based on this result, it is shown that the vehicle dynamic behavior could be identified by force control indices as well as position control indices.
目次
内容記述タイプ Other
内容記述 Ⅲ.論文集
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 [再録元]日本機械学会論文集81巻824号(2015), No.14-00663
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
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Ver.1 2023-06-20 23:08:02.947642
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