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アイテム
〈再録論文〉フォースコントロール下の操舵系と車体系の運動特性の数値的研究
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/13846
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/13846e2060bb8-8202-42d3-a33a-f437d8644dc4
Item type | ☆学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||||||
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公開日 | 2014-07-23 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 〈再録論文〉フォースコントロール下の操舵系と車体系の運動特性の数値的研究 | |||||||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||||||
その他のタイトル | A Numerical Study on Dynamic Behavior of Steering System and Vehicle System under Force Control | |||||||||
著者 |
酒井, 英樹
× 酒井, 英樹
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言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | Vehicle dynamics, Steering system, Driving stability, Force control, Stability, Stability factor (B1) | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | journal article | |||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | metadata only access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_14cb | |||||||||
著者(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
Sakai, Hideki | ||||||||||
著者 所属 | ||||||||||
近畿大学工学部 | ||||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||
Kinki University | ||||||||||
版 | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
出版者 名前 | ||||||||||
出版者 | 近畿大学次世代基盤技術研究所 | |||||||||
書誌情報 |
近畿大学次世代基盤技術研究所報告 en : Kinki University Research Institute of Fundamental Technology for Next Generation 巻 4, p. 107-114, 発行日 2013-06-01 |
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ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 21858802 | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | [Abstract]Stability factor under force control B was defined in a previous study. By changing B, this paper studies loci of two pairs root under forcecontrol. As a result, sum of real parts of two pairs root under force control equals to their real part of root under position control. Further eachpair of the roots is almost dominated by front or rear cornering stiffness independently under B >2. Moreover, as vehicle speed increases, thedamping ratios of the pair of roots decrease under B >2. | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | [再録元]自動車技術会論文集 Vol.44 No.3 2013. pp843-850 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | Journal Article |