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〈再録論文〉フォースコントロールにおける安定性とその指標
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/13844
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/138448356b1e9-5b37-4ec5-bdf7-f7983bcac843
Item type | ☆学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||||||
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公開日 | 2014-07-23 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 〈再録論文〉フォースコントロールにおける安定性とその指標 | |||||||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||||||
その他のタイトル | Stability under Force Control and its Index | |||||||||
著者 |
酒井, 英樹
× 酒井, 英樹
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言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | Vehicle dynamics, Steering system, Driving stability, Force control, Stability, Stability factor (A3) | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | journal article | |||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | metadata only access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_14cb | |||||||||
著者(英) | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
値 | Sakai, Hideki | |||||||||
著者 所属 | ||||||||||
値 | 近畿大学工学部 | |||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||
値 | Kinki University | |||||||||
版 | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
出版者 名前 | ||||||||||
出版者 | 近畿大学次世代基盤技術研究所 | |||||||||
書誌情報 |
近畿大学次世代基盤技術研究所報告 en : Kinki University Research Institute of Fundamental Technology for Next Generation 巻 4, p. 99-106, 発行日 2013-06-01 |
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ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 21858802 | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | [Abstract]A stability factor for force control is obtained theoretically. The stability factor is the ratio of the following two terms. One is the naturalfrequency of rotational motion of steering system around kingpin axis. The other is that of a vehicle around the vertical axis through its center ofgravity. From the stability factor distribution of actual vehicles, its target value is proposed. To satisfy the value, a design method for steeringsystem parameters on plots is also proposed. As a result, enough stable vehicles under force control can be designed theoretically and visuallywithout numerical simulations. | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | [再録元]自動車技術会論文集 Vol.44 No.2 2013. pp441-448 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | Journal Article |