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アイテム
〈原著論文〉高効率自動車用コンバータ内流れのCFDによる解明と研究開発
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/13797
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/137971d655377-3927-4d39-8864-1565f1fd3c25
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||||||
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公開日 | 2013-01-19 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | 〈原著論文〉高効率自動車用コンバータ内流れのCFDによる解明と研究開発 | |||||||||||||||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||||||||||||||
その他のタイトル | Research and Development on Flow in High Effective Converter for Automobile by CFD | |||||||||||||||||
著者 |
児島, 忠倫
× 児島, 忠倫
× 楊, 念儒
× 吉川, 香織
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言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
著者(英) | ||||||||||||||||||
en | ||||||||||||||||||
Kojima, Tadatomo | ||||||||||||||||||
著者(英) | ||||||||||||||||||
en | ||||||||||||||||||
Yang, Nianru | ||||||||||||||||||
著者(英) | ||||||||||||||||||
en | ||||||||||||||||||
Yoshikawa, Kaori | ||||||||||||||||||
著者 所属 | ||||||||||||||||||
近畿大学工学部知能機械工学科; 教授 | ||||||||||||||||||
著者 所属 | ||||||||||||||||||
近畿大学 | ||||||||||||||||||
著者 所属 | ||||||||||||||||||
トヨタテクニカルディペロップメント(株) | ||||||||||||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||||||||||
Kinki University | ||||||||||||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||||||||||
Kinki University | ||||||||||||||||||
著者 役割 | ||||||||||||||||||
研究代表者 | ||||||||||||||||||
著者 役割 | ||||||||||||||||||
共同研究者 | ||||||||||||||||||
著者 役割 | ||||||||||||||||||
共同研究者 | ||||||||||||||||||
版 | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
出版者 名前 | ||||||||||||||||||
出版者 | 近畿大学次世代基盤技術研究所 | |||||||||||||||||
書誌情報 |
近畿大学次世代基盤技術研究所報告 en : Kinki University Research Institute of Fundamental Technology for Next Generation 巻 2, p. 101-106, 発行日 2011-06-01 |
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ISSN | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 21858802 | |||||||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||
内容記述 | [Abstract] The car is one that is not possible to separate from our life. However, an increase of automobile emissions causes air pollution and acid rain, which becomes a environmental problem. To solve this problem, the development of the eco-car is needed. The converter is a device that makes a hazardous substance from the automobile emissions reacting to a catalyst chemically, and makes it comparatively converted into a harmless substance. The vehicle exhaust emission has concentrated on the center part of the converter generally used now. The automobile emission doesn't flow to the wall side of the converter so much. Therefore, the catalyst in the converter is not efficiently used. If the automobile emission passes uniformly through the converter, the catalyst is used efficiently. In addition, the cost of expensive catalyst can be saved by decrease in amount of using. In this paper, the flow of the automobile emission was verified by the difference of the manifold converter shape in the numerical simulation. The converter that made the automobile emission reacting efficiently to the catalyst was designed. | |||||||||||||||||
フォーマット | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||
内容記述 | application/pdf |