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  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 次世代基盤技術研究所報告
  4. 2(2011)
  1. Private
  2. 研究紀要
  3. 次世代基盤技術研究所報告Kinki University Research Institute of Fundamental Technology for Next Generation
  4. 2(2011)

〈原著論文〉高効率自動車用コンバータ内流れのCFDによる解明と研究開発

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/13797
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/13797
1d655377-3927-4d39-8864-1565f1fd3c25
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA12517632-20110600-0101.pdf AA12517632-20110600-0101.pdf (904.4 kB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-01-19
タイトル
タイトル 〈原著論文〉高効率自動車用コンバータ内流れのCFDによる解明と研究開発
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル Research and Development on Flow in High Effective Converter for Automobile by CFD
著者 児島, 忠倫

× 児島, 忠倫

児島, 忠倫

ja-Kana コジマ, タダトモ

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楊, 念儒

× 楊, 念儒

楊, 念儒

ja-Kana

Search repository
吉川, 香織

× 吉川, 香織

吉川, 香織

ja-Kana ヨシカワ, カオリ

Search repository
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者(英)
en
Kojima, Tadatomo
著者(英)
en
Yang, Nianru
著者(英)
en
Yoshikawa, Kaori
著者 所属
近畿大学工学部知能機械工学科; 教授
著者 所属
近畿大学
著者 所属
トヨタテクニカルディペロップメント(株)
著者所属(翻訳)
Kinki University
著者所属(翻訳)
Kinki University
著者 役割
研究代表者
著者 役割
共同研究者
著者 役割
共同研究者
版
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者 名前
出版者 近畿大学次世代基盤技術研究所
書誌情報 近畿大学次世代基盤技術研究所報告
en : Kinki University Research Institute of Fundamental Technology for Next Generation

巻 2, p. 101-106, 発行日 2011-06-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21858802
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 [Abstract] The car is one that is not possible to separate from our life. However, an increase of automobile emissions causes air pollution and acid rain, which becomes a environmental problem. To solve this problem, the development of the eco-car is needed. The converter is a device that makes a hazardous substance from the automobile emissions reacting to a catalyst chemically, and makes it comparatively converted into a harmless substance. The vehicle exhaust emission has concentrated on the center part of the converter generally used now. The automobile emission doesn't flow to the wall side of the converter so much. Therefore, the catalyst in the converter is not efficiently used. If the automobile emission passes uniformly through the converter, the catalyst is used efficiently. In addition, the cost of expensive catalyst can be saved by decrease in amount of using. In this paper, the flow of the automobile emission was verified by the difference of the manifold converter shape in the numerical simulation. The converter that made the automobile emission reacting efficiently to the catalyst was designed.
フォーマット
内容記述タイプ Other
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Ver.1 2023-06-20 23:10:05.135243
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