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アイテム
〈原著論文〉水素ロータリエンジンのガス燃料噴流と燃焼火炎の可視化計測
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/13791
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/13791065bbb10-0ef6-441b-86fd-0161fc8e2982
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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| Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
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| 公開日 | 2013-01-19 | |||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||
| タイトル | 〈原著論文〉水素ロータリエンジンのガス燃料噴流と燃焼火炎の可視化計測 | |||||||||||||
| その他(別言語等)のタイトル | ||||||||||||||
| その他のタイトル | Visualizations of Gas fuel Jet and Combustion Flame on Hydrogen Rotary Engine | |||||||||||||
| 著者 |
田端, 道彦
× 田端, 道彦
× 香川, 良二
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| 言語 | ||||||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
| 著者(英) | ||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||
| 値 | Tabata, Michihiko | |||||||||||||
| 著者(英) | ||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||
| 値 | Kagawa, Ryoji | |||||||||||||
| 著者 所属 | ||||||||||||||
| 値 | 近畿大学工学部機械工学科; 教授 | |||||||||||||
| 著者 所属 | ||||||||||||||
| 値 | マツダ株式会社 | |||||||||||||
| 著者所属(翻訳) | ||||||||||||||
| 値 | Kinki University | |||||||||||||
| 著者 役割 | ||||||||||||||
| 値 | 研究代表者 | |||||||||||||
| 著者 役割 | ||||||||||||||
| 値 | 共同研究者 | |||||||||||||
| 版 | ||||||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
| 出版者 名前 | ||||||||||||||
| 出版者 | 近畿大学次世代基盤技術研究所 | |||||||||||||
| 書誌情報 |
近畿大学次世代基盤技術研究所報告 en : Kinki University Research Institute of Fundamental Technology for Next Generation 巻 2, p. 67-72, 発行日 2011-06-01 |
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| ISSN | ||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
| 収録物識別子 | 21858802 | |||||||||||||
| 抄録 | ||||||||||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
| 内容記述 | [Abstract] In this paper, it is a purpose to obtain basic information of a hydrogen jet and combustion flame characteristics of the hydrogen rotary engine. The jet characteristics of the hydrogen gas injector were measured by using the high-speed shadowgraph method. As the result, the jet penetration of the low density gas was weak. The mixing of the direction of the jet axis was disturbed for the low jet pressure. Next, the combustion flame propagation of the hydrogen rotary engine was visualized by high-speed camera system with a transparent engine. The flame propagation was fast in the hydrogen combustion. It became clear that the end gas burn quickly at upstream combustion chamber. | |||||||||||||
| フォーマット | ||||||||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
| 内容記述 | application/pdf | |||||||||||||