ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 語学教育部紀要
  4. 9(2) 2009
  1. Private
  2. 研究紀要
  3. 語学教育部紀要Kinki University Department of Language Education bulletin
  4. 9(2) 2009

Needs Analysis: Remembering the Vital Step of Curriculum Design in General English

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/13302
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/13302
135d49c3-51f3-492b-8191-a157556ddeae
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA11591720-20091225-0083.pdf AA11591720-20091225-0083.pdf (1.7 MB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-08-26
タイトル
タイトル Needs Analysis: Remembering the Vital Step of Curriculum Design in General English
言語 en
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル ニーズ分析―一般英語教育カリキュラムデザインにおける重要なステップ―
著者 Kitzman, Alison

× Kitzman, Alison

Kitzman, Alison

Search repository
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者(英)
言語 en
値 キツマン, アリソン
著者 所属
値 近畿大学語学教育部; 専任講師
版
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者 名前
出版者 近畿大学語学教育部
書誌情報 近畿大学語学教育部紀要
en : Kinki University Department of Language Education bulletin

巻 9, 号 2, p. 83-98, 発行日 2009-12-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13469134
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 [Abstract] Before taking any action, professionals across all fields perform consultations, diagnoses, interviews, and other forms of assessment to determine the situational needs, concrete objectives, and broad goals of their clients. In the field of English as a Second Language, needs analyses are generally relegated to English for Academic Purposes or English for Specific Purposes. In Japan, the infrequent use of needs analyses is justified by a presumption of learner homogeneity, as well as large student numbers and limited class time that make assessment unfeasible. However, there is a slim likelihood that students have uniform learning styles, interests, background knowledge, or future goals. Empirical evidence of differences is required, in the form of need analyses, for institutions, educators, and learners to create the necessary learner-centered approach that truly motivates learning. This paper provides a thorough literature review and argues for incorporating needs analyses at all stages of curriculum design by all members of the learning process.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 執筆者専攻: TESOL
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 20:36:56.461133
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3