ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 語学教育部紀要
  4. 8(2) 2008
  1. Private
  2. 研究紀要
  3. 語学教育部紀要Kinki University Department of Language Education bulletin
  4. 8(2) 2008

Learner Autonomy and English Language Proficiency: An Exploration among Non-English Majors at a Japanese University

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/13282
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/13282
c5f02ed4-5709-4f9b-9edf-032e82784ee6
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA11591720-20081225-0153.pdf AA11591720-20081225-0153.pdf (2.9 MB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-08-25
タイトル
タイトル Learner Autonomy and English Language Proficiency: An Exploration among Non-English Majors at a Japanese University
言語 en
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル 学習者オートノミーと英語能力の関係の探求:非英語専攻の大学生を対象に
著者 Shimo, Etsuko

× Shimo, Etsuko

Shimo, Etsuko

ja-Kana シモ, エツコ

Search repository
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者(英)
言語 en
値 下, 絵津子
著者 所属
値 近畿大学語学教育部; 講師
版
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者 名前
出版者 近畿大学語学教育部
書誌情報 近畿大学語学教育部紀要
en : Kinki University Department of Language Education bulletin

巻 8, 号 2, p. 153-178, 発行日 2008-12-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13469134
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 [Abstract] This study explored the following research questions: Are there any differences in the level of self-perceived learner autonomy depending on the students' proficiency level? If so, what differences are there? A self-reportquestionnaire was developed in order to gather data about students' learner autonomy levels. The questionnaire responses were collected from 106 non-English majors at a Japanese university in the 2007 fall semester. In addition to the questionnaire results, proficiency-test scores of the students were used for the analysis in the study. The analysis suggests the following points: 1) There are two factors in learner autonomy measured by the questionnaire: "orientation towards improving learning environment" and "orientation towards reflective learning." 2)The "orientation towards reflective learning" seems to be a better prediction of learners' higher proficiency. 3) In addition to proficiency level, a number of variables appear to explain differences in the students' learner autonomy level, including students' motivation, learning objectives, interest in language learning, and class atmosphere.
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 20:37:09.726954
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3