WEKO3
アイテム
消費者公開情報に基づく消費者認知モデルの分析--製品開発シナリオ・プランニングシステムの構築に向けて
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/1326
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/1326ef9c2759-7d03-4ada-8e02-cf180e1e8790
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | ☆学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||||||
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公開日 | 2012-08-31 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 消費者公開情報に基づく消費者認知モデルの分析--製品開発シナリオ・プランニングシステムの構築に向けて | |||||||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||||||
その他のタイトル | A Study of the Consumer Cognitive Model Based on Consumer Public Information : Toward the Building of a Product Development Scenario-Planning System | |||||||||
著者 |
川村, 洋次
× 川村, 洋次
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言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | journal article | |||||||||
著者(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
KAWAMURA, Yoji | ||||||||||
著者 所属 | ||||||||||
大阪経済法科大学経済学部:近畿大学商経学部 | ||||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||
Kinki University, School of Business and Economics | ||||||||||
版 | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
出版者 名前 | ||||||||||
出版者 | 日本行動計量学会 | |||||||||
書誌情報 |
行動計量学 en : The Japanese journal of behaviormetrics 巻 28, 号 2, p. 69-83, 発行日 2001-12-01 |
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ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 03855481 | |||||||||
識別番号 その他 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 110003812688 | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | [Abstract] This paper proposes a method in which the information system analyzes consumer cognitive characteristics automatically, based on the qualitative information of consumer public information and in which consumer cognitive models are built based on the Internet electronic bulletin board example of the personal computer. The proposed analysis method by which it is possible to build a consumer behavior model is an information system which utilizes a language processing technology. This system can categorize 241 consumers (contributors) into 16 consumer groups. It describes the consumer cognitive models of those groups as quantification models and analyzes the differences among the consumer cognitive characteristics, based on the Internet electronic bulletin board example of the personal computer. An example of an analysis is as follows, "consumer group 1 interests the attributes of information, story and cost, based on communication equipment and electric parts," and "consumer group 7 interests the attributes of problems, forums, paintings and thinking, based on tools." | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | Copyright (c) 2001 日本行動計量学会, right: 本文データは学協会の許可を得てCiNiiから複写したものである, relation:isVersionOf:http://ci.nii.ac.jp/naid/110003812688/ | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | Journal Article | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf |