WEKO3
アイテム
〈Review〉Psychological Response to Sport Injury and Psychological Skills Interventions for Injured Athletes
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/13258
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/132582c5fc89f-af12-4d22-a8d4-b26e27c9fd21
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-04-26 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 〈Review〉Psychological Response to Sport Injury and Psychological Skills Interventions for Injured Athletes | |||||||||||
著者 |
Naoi, Airi
× Naoi, Airi
× Deaner, Heather. R.
|
|||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | eng | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者(英) | ||||||||||||
en | ||||||||||||
直井, 愛里 | ||||||||||||
著者 所属 | ||||||||||||
Institute of Health and Sports Science Kinki University | ||||||||||||
著者 所属 | ||||||||||||
California State University, Stanislaus | ||||||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||||
近畿大学健康スポーツ教育センター | ||||||||||||
版 | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||
出版者 名前 | ||||||||||||
出版者 | 近畿大学健康スポーツ教育センター | |||||||||||
書誌情報 |
近畿大学健康スポーツ教育センター研究紀要 en : The research bulletin of Health and Sports Sciences 巻 5, 号 1, p. 35-47, 発行日 2006-03-01 |
|||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 1349175X | |||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | [Abstract] This article reviews previous research studies that have examined the psychological responses of injured athletes and the effectiveness of psychological skills interventions for injured athletes. In order to understand psychological response to injury, two models, a cognitive appraisal model of psychological adjustment to athletic injury and an integrated model of psychological response to the sport injury and rehabilitation process, are described. Additionally, the relationship among three factors, cognitions, emotions, and behaviors, involved in the psychological response to injury is explained in detail. Suggestions and recommendations for enhancing the well-being of injured athletes are also provided for coaches, athletic trainers, and sport psychology professionals. Furthermore, this research paper discusses how Japanese universities provide education related to the psychology of sport injury and counseling techniques to professionals who work with injured athletes. [要約] この総説では、受傷選手の心理的反応、そして受傷選手における心理的介入の有効性に関する過去の研究をまとめた。まず、受傷選手の心理的反応を理解するために、スポーツ傷害に対する心理的適応に関わる認知的評価モデルとスポーツ傷害とリハビリテーションにおける心理的反応に関する統合モデルという2つのモデルが解説される。これらのモデルを用いて、傷害を負ったスポーツ選手が経験する3要素(認知、情動、行動)の関連性を詳しく検討する。また、受傷選手の心身の健康を向上させるために、アスレチックトレーナー、コーチ、そしてスポーツ心理学の専門家が、どのように受傷選手の心理面をサポートできるかを展望する。さらに、アスレチックトレーナーやコーチのスポーツ傷害の心理学に関する知識を向上させていくために、日本の大学はどのような教育を展開していくべきか検討する。 | |||||||||||
フォーマット | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | application/pdf |