WEKO3
アイテム
<原著論文> 師範学校統廃合に関する一考察 ― 熊本県第一 ・ 第二師範学校の事例を中心に ―
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/12969
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/12969ce75764e-2f80-46d0-a016-8bcb3e3920dc
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2014-12-01 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | <原著論文> 師範学校統廃合に関する一考察 ― 熊本県第一 ・ 第二師範学校の事例を中心に ― | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | <Original investigations> Research on integration and abolition of a normal school ― Focusing on the case of the second normal school and the first normal school in Kumamoto Prefecture ― | |||||||||
言語 | en | |||||||||
著者 |
小田, 義隆
× 小田, 義隆
|
|||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者(英) | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
値 | Oda, Yoshitaka | |||||||||
著者 所属 | ||||||||||
値 | 近畿大学生物理工学部 | |||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||
値 | Kinki University | |||||||||
版 | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
出版者 名前 | ||||||||||
出版者 | 近畿大学教養・外国語教育センター | |||||||||
書誌情報 |
近畿大学教養・外国語教育センター紀要. 一般教養編 en : Kinki university center for liberal arts and foreign language education journal. Liberal arts edition 巻 4, 号 1, p. 1-11, 発行日 2014-03-01 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 21857032 | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | [Abstract]This research is research of the argument on integration and abolition of a normal school. Raison d'etre of a normal school is clarified through integration and abolition of a normal school. It was 11prefectures which founded two or more normal schools. Tokyo, Aichi, Niigata, Hokkaido, Kagoshima, Fukuoka, Kumamoto, Hiroshima, Osaka, Sizuoka, This research focuses on Kumamoto Prefecture among the prefectures of 11. When an integration plan surfaced, the resident, the guardian, and the teacher tried to cooperate, cause the opposition movement, and retain the normal school. | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf |