ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 工業高等専門学校研究紀要
  4. 8(2014)
  1. Private
  2. 研究紀要
  3. 工業高等専門学校研究紀要Research reports Kinki University Technical College
  4. 8(2015)

「日本語教育のための音楽教材」を使用した教員の意識

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/12937
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/12937
96ca35bf-8be8-4b3d-a721-75eddfc0c98e
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA12315376-20150315-0113.pdf AA12315376-20150315-0113.pdf (3.3 MB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-12-25
タイトル
タイトル 「日本語教育のための音楽教材」を使用した教員の意識
タイトル
タイトル Consciousness of the Teachers who use "Music teaching materials for Japanese Language"
言語 en
著者 溝口, 博幸

× 溝口, 博幸

溝口, 博幸

ja-Kana ミゾクチ, ヒロユキ

Search repository
言語
言語 jpn
キーワード
主題 brain activation, affective strategies, a memory strategies
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者(英)
言語 en
値 MIZOKUCHI, Hiroyuki
著者 所属
値 近畿大学工業高等専門学校総合システム工学科(共通教育)
著者所属(翻訳)
値 Kinki University Technical College
版
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者 名前
出版者 近畿大学工業高等専門学校
書誌情報 近畿大学工業高等専門学校研究紀要
en : Research reports Kinki University Technical College

巻 8, p. 113-116, 発行日 2015-03-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 18824374
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 [Abstract] It is assumed that Japanese language teachers who carry out language education using songs expect, or have experienced, positive results from using such materials or programs. Previous research has also shown that using music language education has merit. Oxford (1990) mentions that music is one method of lowering anxiety within affective strategies. According to Mogi (2008), neurons within the brain are activated while enjoying music. Those neurons are in the same portion of the brain which manages the instinctual drive required for humans to live. If these details of research are considered comprehensively; music affects man's physiology, feeling, memory, etc. Thus we can expect the merits of music language education, such as improving memory and making learning activities pleasant, to be abundant. The thoughts and views of teachers, based on the investigation conducted of teachers in Japan and overseas, who carry out lessons using music teaching materials, are considered in this paper. According to the results, teachers believed that music had a relaxing effect on students and other helped them remember the material more ready (i. e. improved memory).
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 18:40:36.465603
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3