WEKO3
アイテム
PBL形式を取り入れたプログラミング言語授業の取り組みとその成果
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/12925
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/12925cb0e7937-7a6d-4e09-98e6-2cfdc39884cf
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-12-25 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | PBL形式を取り入れたプログラミング言語授業の取り組みとその成果 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | An experiment and its result of a proffammin2 lan2ua2e lesson that adopted PBL | |||||||||
言語 | en | |||||||||
著者 |
浅川, 貴史
× 浅川, 貴史
|
|||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | PBL, Programing Language, Java | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
Asakawa, Takashi | ||||||||||
著者 所属 | ||||||||||
近畿大学工業高等専門学校総合システム工学科情報コミュニケーションコース | ||||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||
Kinki University Technical College | ||||||||||
版 | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
出版者 名前 | ||||||||||
出版者 | 近畿大学工業高等専門学校 | |||||||||
書誌情報 |
近畿大学工業高等専門学校研究紀要 en : Research reports Kinki University Technical College 巻 8, p. 65-68, 発行日 2015-03-01 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 18824374 | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | This paper was described about the experiment and its result of the programing language lesson that adopted Problem-Based-Learning (PBL). In Kinki university technical college, Java applet programming is performed by the lesson of a fourth grader's programming language. As for the lesson of the usual programming language, emphasis was put by grammar. Therefore, the questionnaire before the lesson was bad result. Most students said we don't like programing. The important thing for programming is the creation purpose than grammar. We tried new style lesson that adopted PBL. The PBL element was taken in to the lesson and improvement in greediness for learning of a student was aimed at. At the final, the questionnaire after the lesson was a good result. | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf |