WEKO3
アイテム
歌を使った日本語文法教育 (7)--「ない形の歌」について
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/12830
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/12830be053425-cac5-485b-bea3-afb7b38476be
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2014-07-01 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 歌を使った日本語文法教育 (7)--「ない形の歌」について | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Japanese Grammar Education Using Music (7) "Nai-form Song" | |||||||||
言語 | en | |||||||||
著者 |
溝口, 博幸
× 溝口, 博幸
|
|||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | Nai-kei (Nai-form : negative form), Nai-form Song | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者(英) | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
値 | MIZOKUCHI, Hiroyuki | |||||||||
著者 所属 | ||||||||||
値 | 近畿大学工業高等専門学校総合システム工学科 | |||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||
値 | Kinki University Technical College | |||||||||
版 | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
出版者 名前 | ||||||||||
出版者 | 近畿大学工業高等専門学校 | |||||||||
書誌情報 |
近畿大学工業高等専門学校研究紀要 en : Research reports Kinki University Technical College 巻 7, p. 73-80, 発行日 2014-03-01 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 18824374 | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | [Abstract] In Japanese language education, the conjugated verb which expresses negation is called, "nai-kei " (nai-form). If the Roman alphabet is used to write the nai-form of Japanese verbs, structures, such as relation between the stem of a word and the ending, will become intelligible. Some examples are as follows: Group I, "kak-anai " [do not write]; Group II, "tabe-nai " [do not eat]; Group III, "s-inai " [do not do] and "k-onai " [do not come]. This paper explains the "Nai-form Song " which was created (lyrics and composition) in July 2013 as music teaching material for Japanese language education. The expressions of Group I nai-form verbs are shown in verse 1, Group II and III verbs in verse 2. Students' understanding of nai-form can be checked via Quiz 1 in the teaching materials. Quiz 2 is a check in which learners insert words into lyrics and sing what they and the 3rd person do not do. It is considered that using the "Nal-form Song " is an effective way for teaching and learning nai-form verbs in the Japanese language. | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf |