ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 工業高等専門学校研究紀要
  4. 5(2011)
  1. Private
  2. 研究紀要
  3. 工業高等専門学校研究紀要Research reports Kinki University Technical College
  4. 5(2012)

高専生の文章表現に関する改善必要点--平成23年度2年生・3年生の作文課題をもとに

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/12813
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/12813
b95e37fe-ce74-41f2-a928-bc19d1b52e50
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA12315376-20120315-0109.pdf AA12315376-20120315-0109.pdf (566.9 kB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-07-06
タイトル
タイトル 高専生の文章表現に関する改善必要点--平成23年度2年生・3年生の作文課題をもとに
タイトル
タイトル The points for improvement of written expression by technical college students: based on the composition task by second and third graders (US grades 11,12) in 2011
言語 en
著者 溝口, 博幸

× 溝口, 博幸

溝口, 博幸

ja-Kana ミゾクチ, ヒロユキ

Search repository
言語
言語 jpn
キーワード
主題 corrected and scored, follow-up question, pre-correction /in-correction /post-correction
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者(英)
言語 en
値 MIZOKUCHI, Hiroyuki
著者 所属
値 近畿大学工業高等専門学校 総合システム工学科 共通教育
著者所属(翻訳)
値 Kinki University Technical College
版
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者 名前
出版者 近畿大学工業高等専門学校
書誌情報 近畿大学工業高等専門学校研究紀要
en : Research reports Kinki University Technical College

号 5, p. 109-113, 発行日 2012-03-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 18824374
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 [Abstract] Written composition tasks are conducted for the purpose of developing writing ability at Kinki University Technical College. Compositions submitted by students were corrected and scored regarding notation, vocabulary, grammar, constitution, and logicality. Errors in construction were frequent and often common among compositions. In this study, two questions are addressed: (1)What points of attention are necessary when students create a written composition? (2)What guidance points should teachers strengthen to ensure students' competence? This paper will address these questions based on an investigation of 90 written compositions submitted by second and third graders (US grades 11,12) and the follow-up discussion. Results show that training in composition structure before writing (pre-correction), attention to structure while writing (in-correction), and the composition correction by teachers after submission (post-correction) are necessary.
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 18:42:30.733552
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3