ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 工業高等専門学校研究紀要
  4. 5(2011)
  1. Private
  2. 研究紀要
  3. 工業高等専門学校研究紀要Research reports Kinki University Technical College
  4. 5(2012)

リスニング活動を重視した英文理解教育

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/12809
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/12809
331877af-a818-437d-b3a0-010ef8032d84
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA12315376-20120315-0087.pdf AA12315376-20120315-0087.pdf (529.9 kB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-07-06
タイトル
タイトル リスニング活動を重視した英文理解教育
タイトル
タイトル How to Teach English Texts through Listening Activities
言語 en
著者 竹内, 春樹

× 竹内, 春樹

竹内, 春樹

ja-Kana タケウチ, ハルキ

Search repository
言語
言語 jpn
キーワード
主題 listening competence, information communicative teaching, current English
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者(英)
言語 en
値 TAKEUCHI, Haruki
著者 所属
値 近畿大学工業高等専門学校 総合システム工学科 共通教育
著者所属(翻訳)
値 Kinki University Technical College
版
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者 名前
出版者 近畿大学工業高等専門学校
書誌情報 近畿大学工業高等専門学校研究紀要
en : Research reports Kinki University Technical College

号 5, p. 87-92, 発行日 2012-03-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 18824374
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 [Abstract] In order to improve learners' listening competence, information communicative teaching was adopted. The characteristic of the method is to let learners engage in activities which focus on the transmission of information. In this paper, the procedures are introduced, and the learners' responses are analyzed. As to the utility of the method, their responses were generally positive. In Japan, the acquisition of language through reading seems to be normal, but it is also true that we acquire language through listening. In this method, learners are exposed to English sounds first and later to the written text. This order of presenting the text will have possible effectiveness. As another merit, this method is rather easy for Japanese teachers to adopt in their classes, because special techniques are not required even for the teachers who are accustomed to grammar-translation methods and because this method is effective in large classes.
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 18:42:34.715205
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3