ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 近畿大学教養・外国語教育センター紀要. 外国語編
  4. 6(1)2015
  1. Private
  2. 研究紀要
  3. 近畿大学教養・外国語教育センター紀要. 外国語編Kinki university center for liberal arts and foreign language education journal. foreign language edition
  4. 6(1)2015

〈Articles〉 Awareness of Genre: Interviews with Three ESP Teachers

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/12777
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/12777
691c59ac-1e80-47ab-b94b-8bd6245d9a60
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA12508620-20150731-0057.pdf AA12508620-20150731-0057.pdf (1.9 MB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-11-27
タイトル
タイトル 〈Articles〉 Awareness of Genre: Interviews with Three ESP Teachers
言語 en
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル 〈論文〉ESP教員とのインタビューから見るジャンルの意識
著者 宮永, 正治

× 宮永, 正治

宮永, 正治

ja-Kana ミヤナガ, ショウジ

Search repository
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者(英)
言語 en
値 MIYANAGA, Shoji
著者 所属
値 近畿大学建築学部; 講師
著者所属(翻訳)
値 Kinki University
版
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者 名前
出版者 近畿大学全学共通教育機構教養・外国語教育センター
書誌情報 近畿大学教養・外国語教育センター紀要. 外国語編
en : Kinki university center for liberal arts and foreign language education journal. foreign language edition

巻 6, 号 1, p. 57-72, 発行日 2015-07-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21856982
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 [Abstract]Genre analysis has been playing a central role in ESP pedagogy since the 1990s, and studies on genre theory and on the practice of genre pedagogy have often been published. However, few qualitative studies concerning genre have been carried out in the field of ESP, and there are very few studies about teachers who use an approach that is based on genre analysis. This study aimed to examine how these teachers became aware of genre, how their awareness evolved over time, and ultimately how this has influenced their practice. To that end, the author interviewed three ESP instructors, who use a genre-analysis-based approach when teaching university undergraduate and graduate students. The results of the interviews indicate that the three ESP teachers were aware of genre to some extent through their academic and/or professional background before they became ESP teachers and that their ways of describing their awareness of genre have largely been influenced by their professional background.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 著者専攻: 応用言語学
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 20:32:32.715936
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3