ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 近畿大学教養・外国語教育センター紀要. 外国語編
  4. 6(1)2015
  1. Private
  2. 研究紀要
  3. 近畿大学教養・外国語教育センター紀要. 外国語編Kinki university center for liberal arts and foreign language education journal. foreign language edition
  4. 6(1)2015

〈Research Notes〉 Use of Re-reading Strategy in EFL Reading

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/12770
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/12770
d29abba3-ebeb-444a-bdb3-38460e9a89dc
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA12508620-20150731-0139.pdf AA12508620-20150731-0139.pdf (1.7 MB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-11-27
タイトル
タイトル 〈Research Notes〉 Use of Re-reading Strategy in EFL Reading
言語 en
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル 〈研究ノート〉日本人EFL学習者が使用する返り読みストラテジー
著者 田平, 真澄

× 田平, 真澄

田平, 真澄

ja-Kana タヒラ, マスミ

Search repository
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者(英)
言語 en
値 TAHIRA, Masumi
著者 所属
値 近畿大学経済学部; 非常勤講師
著者所属(翻訳)
値 Kinki University
版
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者 名前
出版者 近畿大学全学共通教育機構教養・外国語教育センター
書誌情報 近畿大学教養・外国語教育センター紀要. 外国語編
en : Kinki university center for liberal arts and foreign language education journal. foreign language edition

巻 6, 号 1, p. 139-152, 発行日 2015-07-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21856982
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 [Abstract]Re-reading or regressively reading a text is a reading strategy that readers frequently employ for improving reading comprehension while reading a text in either L1 or L2 settings. This study attempted to illustrate the relationship among three factors, readers' proficiency levels, text difficulty, and re-reading strategy, by investigating participants' re-reading behavior and perceptions of regressive reading in an EFL context. In this study, four adult English learners who are native Japanese speakers read two passages following a think-aloud protocol and were interviewed immediately after they finished reading. Participants were divided into two levels of proficiency (high and low), and each participant read an easy passage and a difficult passage for their level. The results indicated that re-reading behavior increased when readers read a difficult text than an easy text, and that, in reading a difficult passage, good readers demonstrated a higher awareness of the use of the re-reading strategy than poor readers did.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 著者専攻: 英語教育学
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 20:32:28.279067
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3