ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 近畿大学教養・外国語教育センター紀要. 外国語編
  4. 5(2) 2014
  1. Private
  2. 研究紀要
  3. 近畿大学教養・外国語教育センター紀要. 外国語編Kinki university center for liberal arts and foreign language education journal. foreign language edition
  4. 5(2) 2014

〈Articles〉 The Effects of Short-Term Study Abroad on the Attitudes of Japanese University Students toward Using English and on the Development of Cross-Cultural Understanding

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/12766
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/12766
bbd05bc1-23ed-458a-9430-c68aef58b7f6
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA12508620-20141128-0089.pdf AA12508620-20141128-0089.pdf (2.4 MB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-05-24
タイトル
タイトル 〈Articles〉 The Effects of Short-Term Study Abroad on the Attitudes of Japanese University Students toward Using English and on the Development of Cross-Cultural Understanding
言語 en
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル 〈論文〉英語使用への日本人大学生の態度と異文化理解の向上に対する短期留学の効果について
著者 HARRIS, Justin

× HARRIS, Justin

HARRIS, Justin

ja-Kana ハリス, ジャスティン

Search repository
言語
言語 eng
キーワード
主題 Study abroad, student attitudes, cross-cultural understanding
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 所属
値 近畿大学経済学部; 講師
著者所属(翻訳)
値 Kinki University
版
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者 名前
出版者 近畿大学全学共通教育機構教養・外国語教育センター
書誌情報 近畿大学教養・外国語教育センター紀要. 外国語編
en : Kinki university center for liberal arts and foreign language education journal. foreign language edition

巻 5, 号 2, p. 89-112, 発行日 2014-11-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21856982
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 [Abstract] This paper investigates the effects of a short-term study abroad program for Japanese university students in an international relations department of a private university in Western Japan on student attitudes toward speaking and using English, as well as their cross-cultural understanding. The rationale for focusing on these two areas is due to interviews with a program administrator that revealed them to be the main goals of the program. Pre-departure and post-return surveys were administered to 131 students in the program over two different academic years. Follow-up interviews with a total of 14 students were held over both years. Paired sample t-tests revealed positive effects in student attitudes pertaining in particular to confidence using English, and the subsequent interviews confirmed this. From analysis of interview data, four thematic areas were discovered, three relating to student attitudes to speaking and using English. With regard to cross-cultural understanding, the results of the surveys showed no statistically significant changes in attitude. The results suggest that program administrators should not rely solely on formal language testing to evaluate positive effects of short-term study abroad.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 著者専攻: 応用言語学
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 20:32:47.957683
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3