ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 近畿大学教養・外国語教育センター紀要. 外国語編
  4. 5(2) 2014
  1. Private
  2. 研究紀要
  3. 近畿大学教養・外国語教育センター紀要. 外国語編Kinki university center for liberal arts and foreign language education journal. foreign language edition
  4. 5(2) 2014

〈Research Notes〉 Cognitive Advantages of Bilingualism: Age and Time-Based Considerations

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/12753
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/12753
756f4cf0-f4b5-4113-a3d6-393acf431935
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA12508620-20141128-0175.pdf AA12508620-20141128-0175.pdf (2.3 MB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-05-24
タイトル
タイトル 〈Research Notes〉 Cognitive Advantages of Bilingualism: Age and Time-Based Considerations
言語 en
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル 〈研究ノート〉バイリンガリズムの認知的利点―年齢と時間に基づく考察―
著者 KURAN, Kory Robert

× KURAN, Kory Robert

KURAN, Kory Robert

ja-Kana クーラン, コーリ ロバート

Search repository
言語
言語 eng
キーワード
主題 BICS/CALP, successful and unsuccessful bilingual programs, Threshold Hypothesis, bilingualism's effect on cognition
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 所属
値 近畿大学経営学部; 非常勤講師
著者所属(翻訳)
値 Kinki University
版
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者 名前
出版者 近畿大学全学共通教育機構教養・外国語教育センター
書誌情報 近畿大学教養・外国語教育センター紀要. 外国語編
en : Kinki university center for liberal arts and foreign language education journal. foreign language edition

巻 5, 号 2, p. 175-189, 発行日 2014-11-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21856982
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 [Abstract] After an examination of two theories related to bilingual education, namely, the BICS/CALP distinction and the advantages of beginning bilingual programs at a young age, some successful as well as unsuccessful bilingual programs will be addressed. This is followed by a more critical examination of the positive effects that bilingualism can have on cognition, including, but not limited to, the Threshold Hypothesis. This essay willconclude with some advantages that bilingualism has on cognition, specifically, cognitive flexibility, metalinguistic awareness, communication sensitivity, and field independence. Data for this essay have been collected from books, online archives and journals, and published reports, focusing on the works and theories of Cummins (1976, 1979) and Baker (2000, 2001), with a range of supporting evidence from a host of different researchers.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 著者専攻: 応用言語学
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 20:32:42.932891
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3