WEKO3
アイテム
<Research Note> A Possible Variation of Acculturation-Based Activities for Foreign Language Learning in Japan
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/12645
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/1264532d1f8c1-debc-4785-a7a3-9fb8da329350
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-05-24 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | <Research Note> A Possible Variation of Acculturation-Based Activities for Foreign Language Learning in Japan | |||||||||
言語 | en | |||||||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||||||
その他のタイトル | <研究ノート>文化変容を意図した語学学習活動の試み | |||||||||
著者 |
TSUJI, Kaoruko
× TSUJI, Kaoruko
|
|||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | eng | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | SLA, acculturation, limited resources, fieldwork, language recycling, five strategies | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者(英) | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
値 | 辻, 薫子 | |||||||||
著者 所属 | ||||||||||
値 | 近畿大学医学部; 講師 | |||||||||
版 | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
出版者 名前 | ||||||||||
出版者 | 近畿大学教養・外国語教育センター | |||||||||
書誌情報 |
近畿大学教養・外国語教育センター紀要. 外国語編 en : Kinki university center for liberal arts and foreign language education journal. foreign language edition 巻 1, 号 2, p. 137-152, 発行日 2011-03-01 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 21856982 | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | [Abstract] This paper examines a recent attempt to apply an acculturation-based approach to a second language acquisition (SLA) program with limited resources at Shingu High School affiliated with Kinki University. Referring to strategies and hypotheses and finding relations among them, the author describes and analyzes the activities that she designed and implemented at the school (April 2006-March 2010), with the goals of encouraging the students to overcome their anxieties about interacting with L1speakers of English and to enjoy learning English with a better understanding of the language as a culture. This SLA program was named ACE (Advanced Curriculum of English) Project. This paper will discuss a series of activities that were implemented in March 2010. | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 著者専攻: 英語教授法 | |||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf |