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  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 商経学叢
  4. 61(2)2014
  1. Private
  2. 研究紀要
  3. 商経学叢Shokei-gakuso: Journal of Business Studies
  4. 61(2)2014

<論文>中国における取引慣行に関する一考察―大規模小売業の通道費を中心に―

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/12264
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/12264
19b10497-7871-4372-b169-a468120af664
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN10437975-20141225-0147.pdf AN10437975-20141225-0147.pdf (1.3 MB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-05-07
タイトル
タイトル <論文>中国における取引慣行に関する一考察―大規模小売業の通道費を中心に―
タイトル
タイトル <Articles> A Study on the Trade Practice ―Focus on the Chinese Slotting Allowance of the Large-scale Retailers―
言語 en
著者 朱, 洪双

× 朱, 洪双

朱, 洪双

Search repository
言語
言語 jpn
キーワード
主題 取引慣行, 通道費, スロッティング・アローワンス
Trade Practices, Chinese Slotting Allowance, Slotting Allowance
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者(英)
言語 en
値 Zhu, Hongshuang
著者 所属
値 近畿大学大学院商学研究科
著者所属(翻訳)
値 Kinki University
版
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者 名前
出版者 近畿大学商経学会
書誌情報 商経学叢
en : Shokei-gakuso: Journal of Business Studies

巻 61, 号 2, p. 147-170, 発行日 2014-12-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04502825
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 [概要] 中国では, 2000年代以降, 経営ノウハウを徐々に蓄積してきた国内の大規模小売業者と外資系小売業者が熾烈な競争を繰り広げた. 激しい価格競争に加えて販売管理費の高騰が収益を圧迫し, 小売業者の利益率は低下する一方である. このような市場環境の下で, 供給業者と大規模小売業者の間においては, 取引条件やチャネルリーダーシップを巡って激しい対立が頻繁に発生している. 中でも, より一層強いバイイング・パワーを持つようになった大規模小売業者は収益獲得方法を従来の商品の仕入れ・販売によるマージンの獲得から通道費の徴収へと転換し, 優越的地位の濫用の問題が頻繁に発生している. 本稿では, 中国の大規模小売業者と供給業者との取引慣行である通道費に着目し, それがいかに形成され, 制度化されてきたかを明らかにするとともに, その特徴と問題点を究明する.
[Abstract] In China. Domestic retailers gradually accumulated management knowhow and competed severely with foreign retail companies after the 2000s. A cutthroat price competition and a remarkable rise of the selling and administrative expensessuppressed profitability of the retailers. Channel conflict between suppliers and large-scale retailers has often occurred over terms of transaction and channel leadership under such a market environment. Large-scale retailers who gained strong buying power have acquired profit not through margin between the purchase price and the selling price, but through the collection of Chinese slotting allowance. This is often identified and criticized as the abuse of dominant bargaining position. This paper will focus on the Chinese slotting allowance which is the trade practice between large-scale retailers and suppliers and clarify how the Chinese slotting allowance has been formed and institutionalized and what its characteristics and problems are.
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
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Ver.1 2023-06-20 20:14:26.422382
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