WEKO3
アイテム
知識ベース視角と営業組織
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/12119
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/12119782e54b8-a3f4-436f-9fbf-e798651cd76b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-12-05 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 知識ベース視角と営業組織 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A knowledge based view and sales organization | |||||||||
言語 | en | |||||||||
著者 |
筒井, 万理子
× 筒井, 万理子
|
|||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | 営業組織とナレッジ・マネジメント, 知識ベース論, 実践共同体, 営業マネジメント | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者(英) | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
値 | Tsutsui, Mariko | |||||||||
著者 所属 | ||||||||||
値 | 近畿大学経営学部; 講師 | |||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||
値 | Kinki University | |||||||||
版 | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
出版者 名前 | ||||||||||
出版者 | 近畿大学商経学会 | |||||||||
書誌情報 |
商経学叢 en : Shokei - Gakuso The Journal of Business Administration and Marketing Strategy 巻 52, 号 3, p. 179-196, 発行日 2006-03-01 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 04502825 | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | 【概要】営業組織に関する研究はいくつか見られるが, それらの研究を体系化する作業が急務となっている。ナレッジ・マネジメントによる観点から営業組織のマネジメントに関心がよせられているものの, 営業組織の組織価値の創造や, 持続的な競争優位性の実現について十分に理解がされているとは言い難い。そこで本稿では, 営業組織マネジメントの本質に迫る手がかりとして, マーケティング論の営業組織研究と, 戦略論の知識べ一ス視角に立つ諸研究を検討した。営業活動の持続的競争優位性は, 実行のためのフォーマル組織と学習のために営業マンによって形成されたインフォーマルなコミュニティーとの共存によって, 獲得されると考えられる。 【Abstract】 We can see several works on sales organization, so far. But it is an urgent matter to systemize those early of works. Knowledge Management in sales organization is studied techniques but it is not enough to improve understanding a sustained competitive advantage of sales organization. This paper aim to find out an essence of management for sales organization with examining studies in marketing theory and knowledge based theories of the firm. To achieve sustained competitive advantage is realized with coexistence of formal organization for operation and informal communities (communities of practice) for learning. |
|||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf |