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  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 商経学叢
  4. 53(1/2) 2006
  1. Private
  2. 研究紀要
  3. 商経学叢Shokei-gakuso: Journal of Business Studies
  4. 53(1/2) 2006

〈論文〉組織伝統と在外製品開発―日米比較の視点から―

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/12110
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/12110
f385c859-c2e6-4e2b-85ba-ecd3a4f84d01
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN10437975-20061220-0099.pdf AN10437975-20061220-0099.pdf (1.7 MB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-12-03
タイトル
タイトル 〈論文〉組織伝統と在外製品開発―日米比較の視点から―
タイトル
タイトル 〈Articles〉 Organization Tradition and Overseas Product Development Activities ―From a Viewpoint of Japan-U.S. Comparison―
言語 en
著者 田端, 昌平

× 田端, 昌平

田端, 昌平

ja-Kana タバタ, ショウヘイ

Search repository
言語
言語 jpn
キーワード
主題 クラン, アドホクラシ, マーケット, ヒエラルキー
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者(英)
言語 en
値 Tabata, Shohei
著者 所属
値 近畿大学経営学部; 教授
著者所属(翻訳)
値 Kinki University
版
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者 名前
出版者 近畿大学商経学会
書誌情報 商経学叢
en : Shokei - Gakuso The Journal of Business Administration and Marketing Strategy

巻 53, 号 1-2, p. 99-117, 発行日 2006-12-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04502825
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 [要約] 本稿では,電機・電子産業を対象として, 日米企業の新製品開発のあり方を比較する。 製品開発に対する戦略上のスタンスを, 「新しい製品カテゴリーを世に送り出す戦略」, 「既存の製品カテゴリーのなかで顧客ニーズをより良く充足する戦略」の2カテゴリーに分類する。 また, 日米の環境の違いを人的資源の固定性の違いに求める。 そして, それぞれの環境で, それぞれの戦略をとる日米両企業の本体の新製品開発体制にどのような違いが出るのか, また, そうした違いが, どのような在外製品開発のパターンの違いに結びつくのかを分析する。
[Abstract]New product development strategies can be classified into 2 types ; 'creating new product categories', and 'satisfying customers' needs better within existing product categories'. However, Japan and United States differ significantly in terms of company scientist/engineer turnover. Quite different organizational approaches might be taken even though pursuing the same strategy. So, I analyze how organization tradition relating to new product development differs between Japanese companies and U. S. companies, pursuing each strategy. And, I analyze how style of overseas product development differs, due to such a difference in organization tradition, between Japanese companies and U. S. companies.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 [注記]商学編
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
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Ver.1 2023-06-20 20:22:07.121013
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