ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 商経学叢
  4. 59(2) 2012
  1. Private
  2. 研究紀要
  3. 商経学叢Shokei-gakuso: Journal of Business Studies
  4. 59(2) 2012

〈論文〉「キャリアの節目を考える」教育モデルの提案―「キャリアデザイン」受講生の身近な人へのインタビューを通して―

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/12073
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/12073
c370dbab-3f13-4a8a-a3af-83e400617e31
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN10437975-20121225-0407.pdf AN10437975-20121225-0407.pdf (6.2 MB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-12-03
タイトル
タイトル 〈論文〉「キャリアの節目を考える」教育モデルの提案―「キャリアデザイン」受講生の身近な人へのインタビューを通して―
タイトル
タイトル 〈Articles〉 A New Education Model for Thinking about Turning Points of Own Careers
言語 en
著者 辻, 隆久

× 辻, 隆久

辻, 隆久

ja-Kana ツジ, タカヒサ

Search repository
言語
言語 jpn
キーワード
主題 キャリアデザイン, インタビュー, キャリアの節目, 転機, 教育モデル
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者(英)
言語 en
値 Tsuji, Takahisa
著者 所属
値 近畿大学経営学部; 教授
著者所属(翻訳)
値 Kinki University
版
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者 名前
出版者 近畿大学商経学会
書誌情報 商経学叢
en : Shokei-gakuso: Journal of Business Studies

巻 59, 号 2, p. 407-427, 発行日 2012-12-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04502825
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 [概要] 「キャリアデザイン」の授業では, 受講生に身近な人へ「キャリアや人生の転機」をインタビューさせている。 さらにその結果を教材にして, 「キャリアの節目を考える」ことにしている。 学生にインタビュー結果を一覧させ, その中から共感した事例とその理由を問うのである。 こうして蓄積されたデータを基に, 事例とそれに対する学生の反応を1セットにし, 教育モデルの提案を試みた。 本研究の教育モデルは, 学生が稚拙な考え方を残すキャリアの3つの領域において, 4セットを段階的に提示していくものである。 その際, 未熟な判断基準から成熟した判断基準までを提示した。 今後, データ蓄積とともに教育モデルの精度向上と, 活用範囲の拡大も考えられる。
[Abstract] In the Career Design Class, students are asked to conduct interviews of people around them regarding their experiences of career and life transformations. I use student outcomes as a teaching tool to induce thinking about turning points of their own careers. Students are shown cumulative class results and are asked to choose cases for which they feel empathy and to explain the reasons for their empathy. Based on the accumulated data collected as described and by pairing the cases with students' reactions, I am attempting to present a new education model. The education model of this research outlines four such pairings step-by-step in three areas relating to career decisions in which students are unable to shed poor judgment in their decision-making. I include both immature as well as mature judgment standards. In the future, improvements in the model7's precision and a widening of its application are expected as more data is accumulated.
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 20:15:57.236466
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3