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新製品開発とコミュニケーション―日米比較の視点から―
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/12054
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/12054619ccdc0-600b-456d-afa7-58316194b220
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
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公開日 | 2013-11-20 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 新製品開発とコミュニケーション―日米比較の視点から― | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Communication in New Product Development Process ―Comparative Study between Japanese Firms and American Firms― | |||||||||
言語 | en | |||||||||
著者 |
田端, 昌平
× 田端, 昌平
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言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | ICT, フェイストゥーフェイス, Face-to-face | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | metadata only access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_14cb | |||||||||
著者(英) | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
値 | Tabata, Shohei | |||||||||
著者 所属 | ||||||||||
値 | 近畿大学経営学部; 教授 | |||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||
値 | Kinki University | |||||||||
出版者 名前 | ||||||||||
出版者 | 近畿大学商経学会 | |||||||||
書誌情報 |
商経学叢 en : Shokei - Gakuso The Journal of Business Administration and Marketing Strategy 巻 53, 号 3, p. 41-83, 発行日 2007-03-01 |
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ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 04502825 | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | [要約]本稿では, ICT対フェイストゥーフェイスという視点から, 日米企業間で, 新製品開発に伴うコミュニケーションを比較する。 米国企業では, 明確なマネジメントの枠組みの下で, ICTコミュニケーションが行われる一方で, 個人が旺盛にフェイストゥーコミュニケーションを行うこと, 日本企業では, マネジメントの枠組みとコミュニケーションとの結びつき明確でない一方, とりわけ開発-生産間を中心に, 関係性に基づくコミュニケーションが見られることが明らかにされる。 [Abstract] This paper compares communication style in new product development process between Japanese firms and American firms, from a viewpoint of face-to-face vs. ICT. The major findings of this study are as follows. In American firms, ICT communication tends to be performed within a clear management framework, and individuals (leaders and/or managers) tend to make face-to-face communication aggressively. On the other hand, in Japanese firms, there is no clear relationship between management framework and communication, and they may have communication between development and production, based on their inter-departmental relationships. |