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  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 商経学叢
  4. 54(1) 2007
  1. Private
  2. 研究紀要
  3. 商経学叢Shokei-gakuso: Journal of Business Studies
  4. 54(1) 2007

〈Articles〉The effect of rating change information on stock prices in Japan

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/12042
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/12042
c4b7e8bd-5f6f-42ae-9221-8c2596d00d9a
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN10437975-20070731-0017.pdf AN10437975-20070731-0017.pdf (1.2 MB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-11-02
タイトル
タイトル 〈Articles〉The effect of rating change information on stock prices in Japan
言語 en
著者 勝田, 英紀

× 勝田, 英紀

ja 勝田, 英紀

ja-Kana カツダ, ヒデキ

Search repository
Ma, Wenjie

× Ma, Wenjie

en Ma, Wenjie

Search repository
言語
言語 eng
キーワード
主題 rating agencies, rating change, announcement effect, stock prices, information asymmetry
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 metadata only access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_14cb
著者(英)
言語 en
値 Katsuda, Hideki
著者 所属
値 近畿大学経営学部; 准教授
著者 所属
値 上海財経大学現代金融研究中心
著者所属(翻訳)
値 Kinki University
出版者 名前
出版者 近畿大学商経学会
書誌情報 商経学叢
en : Shokei - Gakuso The Journal of Business Administration and Marketing Strategy

巻 54, 号 1, p. 17-40, 発行日 2007-07-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04502825
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 【Abstract】Corporate ratings were originally known to investors as an index for the investment of fixed income securities. Such ratings ranked the degree of market risk of corporate bonds based on the public information. This paper aims to evaluate the communicative function of rating information by using the data of companies which are assigned corporate rating. The data consist of all companies listed on the Tokyo Stock Exchange with corporate rating given by Moody's, S & P, JCR and R & I. With regarding to the methodology, we examine the above communicative function by dividing two groups: those with increasing and decreasing leverage at the moment of announcement of rating changes. As the result, the market reaction to rating changes is divergent from each rating agency.
目次
内容記述タイプ Other
内容記述 【Contents】1.Introduction, 2.Methodology, 3.Data, 4.Analyses 4.1.Impact of Rating Changes; Time series analysis 4.2.Cross section analysis, 5.Conclusions
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 【注記】商学編
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Ver.1 2023-06-20 20:21:51.616982
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