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アイテム
小売の数と消費者の視野―「総取引数極小化原理」の小売への適用―
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/12031
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/1203173937d39-65a7-474a-8ddc-afe9872b1b46
Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
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公開日 | 2013-11-11 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 小売の数と消費者の視野―「総取引数極小化原理」の小売への適用― | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Number of Retail Stores and the Consumer's "Field of View": Applying the "Principle of Minimum Total Transaction" to Retailing | |||||||||
言語 | en | |||||||||
著者 |
弘津, 真澄
× 弘津, 真澄
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言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | 小売の数, 消費者の視野, 理論倍率, 店舗密度, 総取引数極小化原理 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | metadata only access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_14cb | |||||||||
著者(英) | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
値 | Hirotsu, Masumi | |||||||||
著者 所属 | ||||||||||
値 | 福岡大学商学部; 准教授 | |||||||||
出版者 名前 | ||||||||||
出版者 | 近畿大学商経学会 | |||||||||
書誌情報 |
商経学叢 en : Shokei - Gakuso The Journal of Business Administration and Marketing Strategy 巻 54, 号 3, p. 31-54, 発行日 2008-03-01 |
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ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 04502825 | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | 【概要】本論文では, マルチエージェントの実験結果から, 「理論倍率」に換算された小売の数は消費者の「視野」によって変化することを示している(図表1-6を参照)。 それによって, 日米の統計データから, 自転車と自動車の普及率が「消費者の視野」に相当することを見つけた。 本論文の特徴は,「総取引数極小化原理」を小売に適用しているところにある。 そのため, 小売の数が人口だけでなく卸売の数でも標準化されている。 この標準化された値を「理論倍率」と名づけ, これを論じている。 人口だけで標準化された「小売店舗密度」を使用した他の研究と異なっている。 【Abstract】This paper shows that the number of retail stores considered in terms of "Theory Value Ratio" change in the light of the Consumer's "Field of View" as driven by results from the experiments of multi-agents (see Chart 1-6). As a consequence, I found from data for Japan and the US that the diffusion rate of bicycles and cars is equivalent to the Consumer's "Field of View". It is a characteristic of this paper that to apply the "Principle of Minimum Total Transaction" to retailing; hence the number of retailers is standardized not only by population, but also by the number of wholesalers. I name this standardized value the "Theory Value Ratio", which I then discuss. Mine differs from the studies using the "Retail Store Density", which is standardized only by population. |