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アイテム
鉄道改革の方式に関する一考察
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/11976
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/11976c476e80f-8a60-45d8-88a2-bbff3ff39b97
Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||
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公開日 | 2013-10-24 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 鉄道改革の方式に関する一考察 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Typology of Railway Reforms | |||||||
言語 | en | |||||||
著者 |
張, 愚診
× 張, 愚診
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言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
キーワード | ||||||||
主題 | 鉄道改革, 鉄道輸送, 経営形態, 上下一体, 上下分離 | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||
アクセス権 | ||||||||
アクセス権 | metadata only access | |||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_14cb | |||||||
著者(英) | ||||||||
言語 | en | |||||||
値 | Jang, Woojin | |||||||
著者 所属 | ||||||||
値 | 近畿大学大学院商学研究科博士後期課程 | |||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||
値 | Kinki University | |||||||
出版者 名前 | ||||||||
出版者 | 近畿大学商経学会 | |||||||
書誌情報 |
商経学叢 en : Shokei - Gakuso The Journal of Business Administration and Marketing Strategy 巻 55, 号 2, p. 87-99, 発行日 2008-12-01 |
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ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 04502825 | |||||||
抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||
内容記述 | 【要旨】先進諸国の鉄道輸送は, 海運や航空,特に自動車との競争によって交通市場における独占的な地位を失った。その鉄道輸送の需要や競争力を回復させるため, 今日, 世界の各国で多様な鉄道改革が実施されているところである。本稿は, その鉄道改革の種類,方式における差異, 鉄道企業の経営形態の種類,特に, 世界的に取り組まれている上下分離体制の鉄道改革について論じる。 【Abstract】 The railway systems in the advanced countries have lost their market power because of the expansion of other modes of transportation especially, auto transportation systems. To recover their demands and competitiveness, a wide variety of railway reforms have been carried out today. This paper discusses the kinds of railway reforms and the variety of organizational forms. We focus on the variety of the "separation of operation from infrastructure", which is very often put into practice all over the world. |