WEKO3
アイテム
〈論文〉ブランドデザインの新展開―サントリー・伊右衛門と資生堂・TSUBAKIの事例から―
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/11966
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/1196659fcccdc-b68c-486d-b07f-5df2f41208b9
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-10-24 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 〈論文〉ブランドデザインの新展開―サントリー・伊右衛門と資生堂・TSUBAKIの事例から― | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 〈Articles〉 The New Development of Brand Design | |||||||||
言語 | en | |||||||||
著者 |
妹尾, 俊之
× 妹尾, 俊之
|
|||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | ブランド, ブランドデザイン, ブランド価値, 広告クリエイティブ | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
Seno, Toshiyuki | ||||||||||
著者 所属 | ||||||||||
近畿大学経営学部; 教授 | ||||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||
Kinki University | ||||||||||
版 | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
出版者 名前 | ||||||||||
出版者 | 近畿大学商経学会 | |||||||||
書誌情報 |
商経学叢 en : Shokei - Gakuso ; The Journal of Business Administration and Marketing Strategy 巻 55, 号 3, p. 17-38, 発行日 2009-03-01 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 04502825 | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | 【概要】ブランド構築は, リピートユースに結実する主観的愛着を醸成する戦略である。広告は, 製品に「文化的意味」と「パーソナリティ」から成る価値を付加することによって, これを遂行する。今日, ブランド価値に対する戦略的視点は, この付加価値をあらかじめ製品そのものに可視化するアプローチを切り開いた。伊右衛門とTSUBAKIは, こうした戦略的ブランドデザインによって大きな成果を挙げることに成功した。このニブランドの事例から, ブランドデザインの新展開を展望する。 【Abstract】 Brand building is a strategy that brings about subjective attachment thorough repeated use. Advertising perform this through adding value of cultural meaning and personality to the product. Nowadays, the strategic viewpoint for brand value is developed thorough a new approach that visualizes this added value in a product itself. IYEMON and TSUBAKI have achieved a brilliant success by this strategic brand design. Through a case study of these 2 brands, I will make a survey of a new development of brand design. |
|||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf |