WEKO3
アイテム
韓国における鉄道改革の展開過程と新たな改革方式の選択
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/11956
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/11956cb469de7-987e-4a27-8ffd-20f144452bed
Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-11-16 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 韓国における鉄道改革の展開過程と新たな改革方式の選択 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | The Development Process and the New Method of Railway Reform Policy in Korea Republic | |||||||||
言語 | en | |||||||||
著者 |
張, 愚診
× 張, 愚診
|
|||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | 鉄道政策, 鉄道市場, 地域分割, 路線分割, 低運賃政策 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | metadata only access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_14cb | |||||||||
著者(英) | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
値 | Jang, Woojin | |||||||||
著者 所属 | ||||||||||
値 | 近畿大学大学院商学研究科 博士後期課程 | |||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||
値 | Kinki University | |||||||||
出版者 名前 | ||||||||||
出版者 | 近畿大学商経学会 | |||||||||
書誌情報 |
商経学叢 en : Shokei-gakuso: Journal of Business Studies 巻 56, 号 1, p. 607-624, 発行日 2009-07-01 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 04502825 | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | 【要旨】韓国における鉄道改革は, 実行されるまで約20年間の立案過程に, 様々な論議があった。 本論文は, その展開を時系列に沿って調査し, 当時の韓国政府が選んだ鉄道事業の変化を検討する。 それにしたがって, 鉄道事業における新たな分離方式による鉄道政策のあり方と課題を韓国の鉄道市場の現状から考察する。 【Abstract】 The railway reform policy in Korea Republic had various changing processes of the policy plan since about these 20 years. This paper investigates the cause and the effects of the development process of Korea railway reform policy based on progress of time, and pursued the changes in the railway business that the government of Korea Republic had chosen in each time. This article will focus on the possibility and the feasibility of railway division methods from the point of the railway market condition of Korea Republic. |