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  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 商経学叢
  4. 56(1) 2009
  1. Private
  2. 研究紀要
  3. 商経学叢Shokei-gakuso: Journal of Business Studies
  4. 56(1) 2009

看護サービスの品質マネジメント

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/11955
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/11955
a47e0d88-4c72-488c-a848-ba01f0a52b17
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-11-16
タイトル
タイトル 看護サービスの品質マネジメント
タイトル
タイトル Quality Management of Nursing Services
言語 en
著者 栗栖, 千幸

× 栗栖, 千幸

栗栖, 千幸

ja-Kana クリス, チユキ

Search repository
言語
言語 jpn
キーワード
主題 病院経営, 看護サービス, 品質マネジメント, 従業員満足度, ABC
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 metadata only access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_14cb
著者(英)
言語 en
値 Kurisu, Chiyuki
著者 所属
値 近畿大学大学院商学研究科; 博士後期課程
著者所属(翻訳)
値 Kinki University
出版者 名前
出版者 近畿大学商経学会
書誌情報 商経学叢
en : Shokei-gakuso: Journal of Business Studies

巻 56, 号 1, p. 587-605, 発行日 2009-07-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 04502825
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 【概要】本稿は, サービス・マーケティングの考え方に依拠し看護サービスの品質マネジメントの可能性について検討する。 看護サービスは無形であり,その品質は看護サービスの提供プロセスと患者満足度から測定し評価されてきた。 一方, サービス・プロフィット・チェインの考え方によれば従業員に対するサービスの充足がサービスの品質の向上を生み出し, それが組織の成長に結びつくという関係性が示されている。 そこで本稿では, サービス・プロフィット・チェインの考え方に基づき, 看護職員に対する内部サービスの品質向上は, 看護職員の職務への満足と高い生産性を生みだし, これを購入する患者の満足度を上げ,結果として病院は収益性の向上と成長につながるという看護品質マネジメントのモデルを検討している。
【Abstract】 : This paper presents the concept model of the quality management of nursing service based on the theory of the service marketing. The quality of nursing service, which is generally intangible, has been measured by its process and patient satisfaction. On the other hand, the Service-Profit Chain model explains that, high employee satisfaction would affords high quality service to customer, further this brings about the revenue growth of the organization. Based on this model, the nurse satisfied with internal service provided by their organization would provide high-quality service to patients and make them more satisfied, furthermore it would bring about the profitability and growth of the organization.
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Ver.1 2023-06-20 20:20:10.869787
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