WEKO3
アイテム
企業の信頼性を通じたブランド構築に関する考察
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/11954
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/11954ed85eb2f-5033-446c-9628-d975a291a0ac
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
|
| Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2013-11-16 | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | 企業の信頼性を通じたブランド構築に関する考察 | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | Consideration about the Brand Building which Led to the Shinraisei of a company | |||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 著者 |
岡山, 武史
× 岡山, 武史
|
|||||||||
| 言語 | ||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||
| キーワード | ||||||||||
| 主題 | 信頼, 企業ブランド, ブランド・リレーションシップ | |||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
| 資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
| 著者(英) | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| 値 | Okayama, Takeshi | |||||||||
| 著者 所属 | ||||||||||
| 値 | 近畿大学大学院商学研究科; 博士後期課程 | |||||||||
| 著者所属(翻訳) | ||||||||||
| 値 | Kinki University | |||||||||
| 版 | ||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
| 出版者 名前 | ||||||||||
| 出版者 | 近畿大学商経学会 | |||||||||
| 書誌情報 |
商経学叢 en : Shokei-gakuso: Journal of Business Studies 巻 56, 号 1, p. 565-585, 発行日 2009-07-01 |
|||||||||
| ISSN | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
| 収録物識別子 | 04502825 | |||||||||
| 抄録 | ||||||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
| 内容記述 | 【概要】リレーションシップ・マネジメントの重要性が指摘されてきたが, リレーションシップの本質は相互の信頼を基本とする関係であり, 企業と顧客がより長期的な関係性を築いていくための基礎となるのは信頼である。 特に, 日本において信頼性という同じ語で表現されているものが, 海外ではいくつかの異なる信頼性を表す語が使用されている。 本稿では, 企業における信頼性の本質とその多義性を明らかにし, 企業活動の上で必要とされる信頼性についての考察を行う。 そして, 信頼性によって生み出される価値の構造, 信頼性の支援によって生み出される関係性の結実としての企業ブランド構築を考える。 【Abstract】 The importance of the relationship management came to be said. The essence of relationship is a relation based on the shinrai of each other, and the base to build a more long-term relation to the customer is shinrai. The one expressed in the same word of shinraisei is used in Japan and the word that shows different word in the context is used in an overseas. In this paper, the essence and the polysemy of the shinrai in a company are clarified and consideration about the reliability needed on corporate activity is performed. And structure of the value which shinraisei produces and brand building of the company as fruition of the relationship produced supported by shinraisei is considered. |
|||||||||
| フォーマット | ||||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||||
| 内容記述 | application/pdf | |||||||||