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アイテム
販売業務従事者の人格特性および行動指向性と業績との関係―サービス業A社を対象として―
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/11919
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/11919ffb81ad0-0a0f-4c1a-801d-91cf373f7b0f
Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
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公開日 | 2013-10-18 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 販売業務従事者の人格特性および行動指向性と業績との関係―サービス業A社を対象として― | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | The Relationship between Personality Characteristics and Behavioral Directionality of Sales Personnel, and Sales Performance: A Survey of Company A in Service Sector | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
著者 |
松山, 一紀
× 松山, 一紀
× 廣岡, 久生
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言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題 | 販売行動, サービス行動, ビッグ5 | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | metadata only access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_14cb | |||||||||||||
著者(英) | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
値 | Matsuyama, Kazuki | |||||||||||||
著者(英) | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
値 | Hirooka, Hisao | |||||||||||||
著者 所属 | ||||||||||||||
値 | 近畿大学経営学部; 准教授 | |||||||||||||
著者 所属 | ||||||||||||||
値 | 経営工房; 代表 | |||||||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||||||
値 | Kinki University | |||||||||||||
出版者 名前 | ||||||||||||||
出版者 | 近畿大学商経学会 | |||||||||||||
書誌情報 |
商経学叢 en : Shokei-gakuso: Journal of Business Studies 巻 56, 号 2, p. 361-374, 発行日 2009-12-01 |
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ISSN | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 04502825 | |||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
内容記述 | 【概要】経済のサービス化が進展している時代にあって, 我が国においては, 販売やサービスに従事している労働者の「行動」にフォーカスした研究はこれまでのところあまり多くはない。そこで本研究では, サービス業A社の販売業務従事者を対象に, 販売ならびにサービスに関わる行動と業績指標としての販売実績を取り上げ, 両者の関係を明らかにすることを目的とした。その結果, 販売行動は販売業績に正の影響力を有しているものの, サービス行動はむしろ負の影響力を有している可能性のあることが示唆された。 【Abstract】 Despite the increase in service economy worldwide, there have been few studies focusing on "behavior" of employees engaged in sales and service in Japan. Thus, this study addressed the behavior of the sales personnel in sales and service and their sales performance to aim to reveal the relationship between them. A survey was conducted on sales personnel at Company A in service sector. The result of the survey revealed that the sales behavior and service behavior of the sales personnel cause a positive effect and a negative effect, respectively, on his or her sales performance. |