WEKO3
アイテム
交通サービスにおける時刻の信頼性とスケジューリング行動
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/11763
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/1176378b2ead2-1b51-42b5-935a-8f44f90c2fbb
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-03-16 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 交通サービスにおける時刻の信頼性とスケジューリング行動 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | The Valuation of Travel Time Reliability and Scheduling Behavior for Personal Travel | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
著者 |
毛海, 千佳子
× 毛海, 千佳子
× 正司, 健一
|
|||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題 | 時刻の信頼性, スケジューリング行動, 一般化費用, SP調査, 余裕時間 | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
著者(英) | ||||||||||||||
en | ||||||||||||||
Keumi, Chikako | ||||||||||||||
著者(英) | ||||||||||||||
en | ||||||||||||||
Shoji, Kenichi | ||||||||||||||
著者 所属 | ||||||||||||||
大阪成蹊短期大学; 准教授 | ||||||||||||||
著者 所属 | ||||||||||||||
神戸大学大学院経営学研究科; 教授 | ||||||||||||||
版 | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
出版者 名前 | ||||||||||||||
出版者 | 近畿大学商経学会 | |||||||||||||
書誌情報 |
商経学叢 en : Shokei-gakuso: Journal of Business Studies 巻 57, 号 3, p. 269-294, 発行日 2011-03-01 |
|||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 04502825 | |||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
内容記述 | [概要] 正確な移動時間や到着時刻を予測できないことは, 移動者に, 旅程上の待ち時間や余裕時間などの追加的時間コストを発生させる。これらコスト算定のために, 移動者が, 交通サービスの時刻の信頼性をどのように評価および反応しているかを正確に把握することは, 交通分野において長年の研究課題である。本稿では, 時刻の信頼性を組み入れた初期の研究であるSmall (1982)の理論モデルから, その拡張モデルまでをレビューし, これらモデルの実際の交通行動評価への適用性と課題点を整理する。更に, 移動主体の設定する余裕時間の解明こそが, 時刻の信頼性の評価には不可欠であるとする立場から, 移動者の属性や移動状況を考慮する余裕時間設定のフレームワークを提示する。 [Abstract] Since no travelers can predict accurate travel time or arrival time, additional cost for travelers arise from such as waiting time and allowance time. How travelers evaluate and reaction to travel time reliability as a travel service had been an important research theme in transport studies to estimate these generalized cost. In this work, first, we review the Small (1982) and extended works to the Small's model. We mainly consider some applications and problems of these models to use them into actual travel market and research. Moreover, we suggest that allowance time should be unraveled in order to evaluate the reliability. Finally, we present the modeling framework for allowance time. |
|||||||||||||
フォーマット | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | application/pdf |