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京阪神交通圏における鉄道・自動車交通需要と都市構造
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/11762
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/11762bc30eb26-6e76-4ae4-8e8d-fe457b74b58a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
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公開日 | 2012-03-16 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 京阪神交通圏における鉄道・自動車交通需要と都市構造 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Urban Structure and Demands for Railway and Automobile Traffic in Keihanshin Transportation Area | |||||||||
言語 | en | |||||||||
著者 |
小川, 雅司
× 小川, 雅司
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言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | 都市構造, 郊外化, 鉄道需要, 自動車交通需要, エネルギー問題 urban structure, suburbanization, railway demand, automobile traffic demand, energy problem |
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資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者(英) | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
値 | Ogawa, Masaji | |||||||||
著者 所属 | ||||||||||
値 | 羽衣国際大学産業社会学部; 准教授 | |||||||||
版 | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
出版者 名前 | ||||||||||
出版者 | 近畿大学商経学会 | |||||||||
書誌情報 |
商経学叢 en : Shokei-gakuso: Journal of Business Studies 巻 57, 号 3, p. 243-268, 発行日 2011-03-01 |
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ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 04502825 | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | [要旨] 本稿では, 強都心型の都市構造が鉄道中心の交通体系を形成し, 自動車交通需要を抑制する効果があると考え, 京阪神交通圏を対象にして, 鉄道と自動車交通需要の相互関係を明らかにしながら, 人口と雇用の中心都市への集積が鉄道と自動車交通に及ぼす影響について実証分析を試みた。その結果, 人口と雇用の郊外化が鉄道需要を減少させ, このことが自動車交通需要の増加を助長することが明らかとなった。そこで, 再都市化政策を積極的に進めるべきであろうが, 本稿の政策的含意としては, 人口と雇用の郊外化を抑止し, 鉄道需要を維持することを提案したい。 [Abstract] We assume that the urban structure placed as strong-centre pattern forms railway oriented transportation system and has a suppressive effect on the demand for automobile traffic. And the empirical analysis is attempted whether the effect of population and employment concentrations to a central city have influences to the demands for railway and automobile traffic in Keihanshin transportation area with clarifying the relations between the two. As a result, it has become evident that the suburbanization of population and employment can diminish the railway demand and that promote to increase the demand of car use. As a policy implication, we will make a vigorous effort to reurbanization, but suggest that spreading suburbanization should be controlled and the demands for railway must be remained in this paper. |
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フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf |