ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 九州短期大学研究紀要
  4. 37(2007)
  1. Private
  2. 研究紀要
  3. 九州短期大学研究紀要Research bulletin of Kyushu Junior College of Kinki University
  4. 37(2007)

通常学級における「気になる子」の間接的支援 - 巡回相談によるコンサルテーションの事例 -

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/11657
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/11657
aa5a5507-7979-41b9-ba40-596d3fcbc41d
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN10297606-20071200-0073.pdf AN10297606-20071200-0073.pdf (766.3 kB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-10-13
タイトル
タイトル 通常学級における「気になる子」の間接的支援 - 巡回相談によるコンサルテーションの事例 -
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル An indirect support for a child who has troubles in an elementary general class: a case of itinerant consultation
著者 渡邊, 美智子

× 渡邊, 美智子

渡邊, 美智子

ja-Kana ワタナベ, ミチコ

Search repository
言語
言語 jpn
キーワード
主題 a child who has troubles, 気になる子, an itinerant consultation, 巡回相談, cooperate, 連携する, an indirect support, 間接的支援
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者(英)
言語 en
値 Watanabe, Michiko
著者 所属
値 近畿大学九州短期大学 生活福祉情報科 保育科 発達心理学
版
出版タイプ NA
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43
出版者 名前
出版者 近畿大学九州短期大学
書誌情報 近畿大学九州短期大学研究紀要
en : Research bulletin of Kyushu Junior College of Kinki University

巻 37, p. 73-82, 発行日 2007-12-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09164383
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This is a report of the case study conducted when we had many meetings for the special support education. The purpose of this study was to consider two quetions. One was a question whether I could advise the teacher effectively how to support a child who has troubles in his elementary general class and then his behaviors could be changed. The other was a question whether the system of my itinerant consultation for the class had well worked. The teacher supported him directly, while I supported him indirectly by supporting the teacher. The results were as follows: 1)the first short-term aim of support that he didn't leave his seat was achieved. But I thoght the teachers couldn't understand him sufficiently because of lack of the formal paper about his features and the way to support him, and 2) the system of my itinerant consultation didn't work well, because I couldn't cooperate with any teachers. When a child has some troubles in an elementary general class, it is important that people involved in education, school staffs including a counselor, cooperate together and exchange their idears to support him.
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 23:28:31.183147
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3