ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Public
  2. 研究紀要
  3. かやのもり:産業理工学部研究報告
  4. 22(2015)
  1. Private
  2. 研究紀要
  3. かやのもり:近畿大学産業理工学部研究報告Reports of School of Humanity-Oriented Science and Engineering, Kinki University
  4. 22(2015)

<論文>大学の英語授業におけるFocus on Form導入の試み--DictoglossによるPilot Study

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/11614
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/11614
2e4c70fb-1cc0-4fb4-ad94-ba1e07b07216
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA12013209-20150715-0014.pdf AA12013209-20150715-0014.pdf (1.6 MB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-07-24
タイトル
タイトル <論文>大学の英語授業におけるFocus on Form導入の試み--DictoglossによるPilot Study
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル <PAPERS and REPORTS>An attempt to introduce focus on form into college English classrooms--the pilot study on dictogloss
著者 青井, 格

× 青井, 格

青井, 格

ja-Kana アオイ, イタル

Search repository
森, 千鶴

× 森, 千鶴

森, 千鶴

ja-Kana モリ, チズル

Search repository
言語
言語 jpn
キーワード
主題 英語, 教授法, フォーカス・オン・フォーム, PPP, ディクトグロス, English, pedagogy, focus on form, PPP, dictogloss
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者(英)
言語 en
値 Aoi, Itaru
著者(英)
言語 en
値 Mori, Chizuru
著者 所属
値 近畿大学産業理工学部教養・基礎教育部門; 准教授
著者 所属
値 福岡教育大学英語教育講座; 教授
著者所属(翻訳)
値 Kinki University
版
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者 名前
出版者 近畿大学産業理工学部
書誌情報 かやのもり:近畿大学産業理工学部研究報告
en : Reports of Faculty of Humanity-Oriented Science and Engineering, Kinki University

号 22, p. 14-19, 発行日 2015-07-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13495801
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 [Abstract]In teaching English, one of the most popular methods has been the one called PPP (Presentation-Practice-Production). Its efficacy, however,has often been questioned. As a new alternative, the strongly recommended method is 'focus on form,' in which instruction is designed so that students can learn grammar in communicative tasks. And its typical task is 'dictogloss.' To see the effects of dictogloss, the authors of this article divided their classes into two groups: the dictogloss group and the PPP group. While taking the lessons with dictogloss and the PPP lessons respectively, students were given pre-tests, post-tests, and delayed tests. In this article, the authors attempt to compare and analyze the results of the tests.
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 23:29:24.284714
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3