WEKO3
アイテム
<論文>大学の英語授業におけるFocus on Form導入の試み--DictoglossによるPilot Study
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/11614
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/116142e4c70fb-1cc0-4fb4-ad94-ba1e07b07216
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-07-24 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | <論文>大学の英語授業におけるFocus on Form導入の試み--DictoglossによるPilot Study | |||||||||||||
その他(別言語等)のタイトル | ||||||||||||||
その他のタイトル | <PAPERS and REPORTS>An attempt to introduce focus on form into college English classrooms--the pilot study on dictogloss | |||||||||||||
著者 |
青井, 格
× 青井, 格
× 森, 千鶴
|
|||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
主題 | 英語, 教授法, フォーカス・オン・フォーム, PPP, ディクトグロス, English, pedagogy, focus on form, PPP, dictogloss | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
著者(英) | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
値 | Aoi, Itaru | |||||||||||||
著者(英) | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
値 | Mori, Chizuru | |||||||||||||
著者 所属 | ||||||||||||||
値 | 近畿大学産業理工学部教養・基礎教育部門; 准教授 | |||||||||||||
著者 所属 | ||||||||||||||
値 | 福岡教育大学英語教育講座; 教授 | |||||||||||||
著者所属(翻訳) | ||||||||||||||
値 | Kinki University | |||||||||||||
版 | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
出版者 名前 | ||||||||||||||
出版者 | 近畿大学産業理工学部 | |||||||||||||
書誌情報 |
かやのもり:近畿大学産業理工学部研究報告 en : Reports of Faculty of Humanity-Oriented Science and Engineering, Kinki University 号 22, p. 14-19, 発行日 2015-07-01 |
|||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 13495801 | |||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
内容記述 | [Abstract]In teaching English, one of the most popular methods has been the one called PPP (Presentation-Practice-Production). Its efficacy, however,has often been questioned. As a new alternative, the strongly recommended method is 'focus on form,' in which instruction is designed so that students can learn grammar in communicative tasks. And its typical task is 'dictogloss.' To see the effects of dictogloss, the authors of this article divided their classes into two groups: the dictogloss group and the PPP group. While taking the lessons with dictogloss and the PPP lessons respectively, students were given pre-tests, post-tests, and delayed tests. In this article, the authors attempt to compare and analyze the results of the tests. | |||||||||||||
フォーマット | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | application/pdf |