@article{oai:kindai.repo.nii.ac.jp:00010996, author = {羽藤, 憲一}, issue = {1}, journal = {生駒経済論叢, Ikoma Journal of Economics}, month = {Apr}, note = {[概要] 本研究では, ビジネスゲームの特徴を把握する方法としてLISRELモデルを提案し, モデルにどのような潜在的要素が影響しているのかを分析することで, その適用可能性を示すのが目的である。これまで, 多くの分野にビジネスゲームが適用され, その教育効果は報告されてきたが, モデル自体の特徴を分析した報告例は少ない。 本報告では, 近畿大学の学生を対象に実施した授業データを利用して分析している。 [Abstract] This paper provides the possibility of applying the LISREL Model as a method for grasping the characteristics of the Business Game model. A great number of studies have been devoted to the educational effectiveness of the Business Game. However, the characteristics of the model have not been analyzed. It is difficult for teachers to build or improve the model. In particular, its characteristics must be thoroughly understood so that it can adhere as closely as possible to its assumed educational purpose. The effectiveness of the LISREL Model is confirmed by the analysis using the data of "Kindai Management Game"., application/pdf}, pages = {189--197}, title = {〈論文〉ビジネスゲームの特徴分析について-LISRELモデルの利用-}, volume = {6}, year = {2004}, yomi = {ハトウ, ケンイチ} }