WEKO3
アイテム
TOEIC(R)テスト初級者のためのリスニング・セクションパート3・パート4攻略法―Educational Testing Service 作成問題の分析を通して―
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/10886
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/10886a07588d6-9c61-48f1-821b-8e86c9123886
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-01-25 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | TOEIC(R)テスト初級者のためのリスニング・セクションパート3・パート4攻略法―Educational Testing Service 作成問題の分析を通して― | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Some Strategies for TOEIC(R) Test Beginners for Dealing with Its Listening Section Part III and IV: Through Analysis of the Questions by Educational Testing Service | |||||||||
言語 | en | |||||||||
著者 |
井上, 治
× 井上, 治
|
|||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題 | TOEIC^(R)テスト, リスニング・セクション パート3, リスニング・セクション パート4, 初級者, 攻略法 Listening Section Part III, Listening Section Part IV, Beginners, Strategies |
|||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
著者(英) | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
値 | Inoue, Osamu | |||||||||
著者 所属 | ||||||||||
値 | 近畿大学経済学部; 准教授 | |||||||||
版 | ||||||||||
出版タイプ | NA | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43 | |||||||||
出版者 名前 | ||||||||||
出版者 | 近畿大学経済学会 | |||||||||
書誌情報 |
生駒経済論叢 en : Ikoma Journal of Economics 巻 8, 号 1/2, p. 19-34, 発行日 2010-11-01 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 13488686 | |||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | [概要]本論では, Educational Testing Serviceが作成した問題を分析しながら, TOEIC初級者のためのリスニング・セクションパート3とパート4の攻略法を考察する。「パート3とパート4は, 3問のセットの1問目だけを解答せよ」という攻略法と, 「パート3とパート4の3問のセットの1問目は, 選択肢にある名詞のなかで, パート3ならば最初の人のせりふに, パート4ならば出だしから2文目までに最初に出てくる名詞を含む選択肢を選べ」という攻略法を組み合わせると, 理論上, 初級者が目標とすべき正答率をクリアできる。 [Abstract] The purpose of this paper is to consider some strategies for TOEIC(R) test beginners dealing with its Listening Section Part III and Part IV through analyzing the questions by Educational Testing Service. The first effective strategy is that we have only to answer the first of three questions in each set. The second and more effective strategy is that, if only we can select a choice from among four choices that includes the noun which comes first in what the first person says in Part III and what is said in the first two sentences in Part IV, we can answer many of the initial questions in each part. When TOEIC beginners use these two strategies, their correct answer rate in each part reaches their target in theory. |
|||||||||
フォーマット | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | application/pdf |