@article{oai:kindai.repo.nii.ac.jp:00010867, author = {大村, 雄史}, issue = {1}, journal = {生駒経済論叢, Ikoma Journal of Economics}, month = {Jul}, note = {現在多くの大学で1年生に対して基礎ゼミあるいは類似の名称の科目を設置している。この科目は, 以前は無かった科目であるが, 入学してくる学生の質の変化に伴い, 設置されるようになった。本論文では, このクラス分けに際して, 種々の条件を満足しながら, 同時に学生の満足度を最大化できる方法を考察する。 (英文) In the past several years, many universities came to open a course called elementary seminar for freshmen. No such a course existed before; however, it has come to be established according to changes in the quality of the students. In this paper, I suggest a method that can maximize the satisfaction of students, and that can simultaneously satisfy various kinds of conditions on class assignments., application/pdf}, pages = {713--732}, title = {学生満足度最大化を目指す基礎ゼミのクラス編成}, volume = {7}, year = {2009}, yomi = {オオムラ, タケシ} }