ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. Public
  2. 研究紀要
  3. 短大論集
  4. 34(1)2001
  1. Private
  2. 研究紀要
  3. 短大論集The bulletin of the Junior College of Kinki University
  4. 34(1)2001

学生の図書館利用経験から図書館利用教育の意義について考える--北陸学院短期大学「情報サービス論」の授業実践に基づく一考察

https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/10666
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/10666
e4a19526-6d11-4b87-9197-c6119bcce135
名前 / ファイル ライセンス アクション
AN00064011-20011200-0031.pdf AN00064011-20011200-0031.pdf (2.7 MB)
Item type ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-11-10
タイトル
タイトル 学生の図書館利用経験から図書館利用教育の意義について考える--北陸学院短期大学「情報サービス論」の授業実践に基づく一考察
その他(別言語等)のタイトル
その他のタイトル The meaning of library education: From students' experiences in library use
著者 川原, 亜希世

× 川原, 亜希世

川原, 亜希世

ja-Kana カワハラ, アキヨ

Search repository
キーワード
主題 図書館利用教育, 学校図書館, 大学図書館, Library instruction, School library, College library
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者(英)
言語 en
値 Kawahara, Akiyo
著者 所属
値 近畿大学短期大学部; 講師
版
出版タイプ NA
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43
出版者 名前
出版者 近畿大学短期大学部
書誌情報 近畿大学短大論集
en : The Bulletin of The Junior College of Kinki University

巻 34, 号 1, p. 31-40, 発行日 2001-12-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 03867048
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 北陸学院短期大学教養科の「情報サービス論」履修学生を対象に、これまでの図書館利用経験とその過程で受けてきた図書館利用教育について調査を行った。その結果、学生は比較的よく図書館を利用していたが、その多くが十分な利用教育を受けておらず、図書館利用法について基本的な知識を持っていなかったことが明らかになった。そのような図書館利用経験から学生の持っていた図書館像・司書像を考察し、それらを見直す機会としての図書館利用教育の意義について見解を述べた。 (英文) The survey was conducted on students' experiences in library use and the library instruction they have received through their library use. The students were studying "Information service" in the department of liberal arts at Hokuriku Gakuin junior college. The results clearly show that the students use libraries relatively well, whereas most of them have not received sufficient library instruction and lack the fundamental knowledge about how to use libraries. This paper looks into students' views of libraries and librarians based on their library use experiences and reviews the meaning of library instruction.
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 23:39:28.650873
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3