WEKO3
アイテム
〈Articles〉The Utilization of an Ethnic Business Cluster-Zone as a Tourism Resource: A Case Study of Oizumi, Gunma Prefecture
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/11030
https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/11030a4bd2dcc-086c-417b-bb8b-cbceb986e7b3
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
AA1196034X-20131130-0029.pdf (2.6 MB)
|
|
Item type | ☆紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2014-01-30 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 〈Articles〉The Utilization of an Ethnic Business Cluster-Zone as a Tourism Resource: A Case Study of Oizumi, Gunma Prefecture | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
Kataoka, Hiromi
× Kataoka, Hiromi |
|||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ethnic business | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ethnic town | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Brazilian | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Oizumi | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ethnicity as a tourism resource | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 所属 | ||||||
値 | 近畿大学経済学部; 准教授 | |||||
著者所属(翻訳) | ||||||
値 | Kinki University | |||||
版 | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
出版者 名前 | ||||||
出版者 | 近畿大学経済学会 | |||||
書誌情報 |
生駒経済論叢 en : Ikoma Journal of Economics 巻 11, 号 2, p. 29-44, 発行日 2013-11-01 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13488686 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | [Abstract] Following the revision of the Immigration Control and Refugee Recognition Act in 1990, the number of Brazilians in Japan increased, and clusters of Brazilian ethnic businesses emerged in some areas. The clustering of ethnic Brazilian businesses in Oizumi in Oura District, Gunma Prefecture, led to the formation of "Brazil Town." This thesis analyzes the present situation of Brazil Town and the initiatives utilizing it as a tourism resource. The thesis also examines the problems and potential of utilizing ethnicity as a tourism resource, doing so from four viewpoints: "progression into the mainstream economy," "visual consumption," "ethnic categorization," and "frameworks." | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf |